به گزارش ایرنا، رییس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان تهران در این آیین با بیان اینکه خداوند اولین معلم است، گفت: معلمان قرآن راه مقدس اولیای خداوند را پیش گرفته اند، به طوری که حرکت فرهنگی آنان در آموزش و تربیت نسل جوان قرآنی تاثیر بسزایی دارد.
مهدی نادی معلمان قرآن را تجسم آیات قرآن در جامعه عنوان کرد و افزود: این مربیان باید توجه ویژه به اعمال و رفتار فردی و اجتماعی خود داشته باشند چرا که کوچکترین لغزش و خطای آنان می تواند آبروی دین و قرآن را به خطر اندازد.
وی امام خمینی(ره) را احیا گر دین اسلام در دنیای معاصر دانست و گفت: امام راحل معلم قرآنی بود که با کردار نیک و عمل به قرآن توانست دنیا را متحول کند و امروز معلمان قرآن با ایجاد نشاط و شادابی در کلاس های قرآنی به دنبال تربیت افرادی مانند امام راحل باشند.
نادی تاکید کرد: فعالان عرصه قرآنی باید در بخش آموزش قرآن از روش های به روز و نوین استفاده کنند تا اثر گذاری کارشان بیشتر در نسل جوان کشور نمود پیدا کند.
معاون فرهنگی و امور زائران حرم حضرت عبدالعظیم (ع) نیز در ادامه این آیین گفت: معلمان و فعالان قرآنی با تربیت جوانانی مانند شهید حججی ها و مدافعان حرم توانسته اند از شرافت، امنیت و حیثیت کشور در برابر بیگانگان دفاع کنند.
عباس سلیمی اظهار کرد: مسئولان و مدیران کشور برای دوری از وسوسه های شیطان و نفس خود باید با قرآن انس داشته باشند.
وی با تاکید به اینکه معلمان قرآن و فعالان این عرصه باید با اخلاص و به دور از چشمداشت مادی فعالیت کنند، اظهار کرد: این معلمان باید الگوی عملی آیات خداوند بر روی زمین باشند تا مردم و به ویژه جوانان به دین و قرآن علاقمند شوند.
سلیمی ادامه داد: عملکرد برخی افراد که در ظاهر به قرآن پایبند هستند ولی در عمل توجهی به آیات خداوند ندارند باعث دین گریزی بخشی از نسل جوان کشور شده است.
پنجمین همایش تکریم و تجلیل از معلمان قرآن، پیشکسوتان، مدیران و خانه های قرآنی استان تهران امروز دوشنبه با حضور رییس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان تهران، معاون فرهنگی حرم مطهر عبدالعظیم(ع) و رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ری در شهرری برگزار شد و در پایان این مراسم سه پیشکسوت عرصه قرآنی، سه معلم نمونه قرآن، سه خانه قرآن و سه موسسه قرآنی نمونه استان تهران با اهدای لوح به صورت ویژه تجلیل شدند.
/6003/3218
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.