به گزارش روز سه شنبه از استانداری تهران، محمدحسین مقیمی در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: روز گذشته در سفر به شهرستان پاکدشت با کارآفرینان و صاحبان صنایع شهرک های صنعتی دیدار و در جریان مشکلات این واحدها قرار گرفتیم، مشکلاتی که از سوی تولیدکنندگان صنعتی مطرح شد با صرف زمان و همکاری از سوی دستگاه ها قابل حل است.
وی با بیان اینکه موضوعات مربوط به ارزش افزوده از مهمترین مشکلات واحدهای صنعتی در پاکدشت است تصریح کرد: مسائلی از سوی تولیدکنندگان واحدهای ریخته گری در شهرک صنعتی پاکدشت طرح شد که نشان می دهد؛ با ممانعت از صادرات ضایعات آهن مشکلات این واحدها مرتفع و از تعطیلی آنها جلوگیری می شود.
استاندار تهران ادامه داد: در جلسات مربوط به رفع مشکلات صنایع ، بهبود فضای کسب و کار و جلوگیری از قاچاق کالا باید به تصمیماتی برسیم تا کاهش دغدغه تولیدکنندگان در بخش های مختلف را شاهد باشیم.
مقیمی در بخش دیگری از سخنانش به تصمیم دولت در کنترل نرخ ارز اشاره کرد و گفت: تصمیم شجاعانه دولت موجب کنترل نوسان نرخ ارز شده است و دولت در ادامه اجرای آن مصمم است.
وی گفت: دستورالعمل بخش های قانونی که از ارز استفاده می کنند از سوی بانک مرکزی اعلام شده است و بخش هایی که نگرانی ایجاد کرده عمدتا منتهی به قاچاق می شود در این شرایط که قاچاق کالا با ارز حدود ٧ هزار تومان انجام می شود، وظیفه وزارت صنعت معدن و تجارت برای بهبود شرایط تولید داخل با ارز ٤٢٠٠ تومان پر رنگ تر می شود.
استاندار تهران با بیان اینکه با گشایش اعتبار دغدغه تولیدکنندگان در خصوص بهره مندی از ارز مرتفع می شود افزود: با رفع نیاز تولیدکننده در بخش گشایش اعتبارات شاهد کاهش قیمت تمام شده تولید می شویم که در کنار افزایش کیفیت می تواند به رونق تولید داخلی بیانجامد.
تهرام/6139//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.