هدایت الله جمالی پور روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این تعداد از صندوق ها آرای عراقی های مقیم استان تهران و البرز را جمع آوری می کنند.
وی تصریح کرد: اخد رای در روز های پنجشنبه و جمعه (27 و 28 اردیبهشت ماه) در شهرری انجام می شود.
وی ادامه داد: پیش بینی می شود 20 هزار عراقی مقیم ایران در رای گیری پارلمان این کشور شرکت کنند.
جمالی پور افزود: در این منطقه همه دستگاه های اجرایی از جمله شهرداری، اعضای شورای تامین و فرمانداری مسئول برگزاری انتخابات بوده و رای گیری و نظارت آن با سفارت عراق انجام می شود.
فرماندارری با بیان اینکه تدابیر و همکاری امنیتی و انتظامی رای برگزاری باشکوه انتخابات عراق فراهم است گفت: همه ظرفیت های لازم برای برگزاری انتخابات در محله دولت آباد با توجه به اینکه عراقی های مقیم ایران در آنجا ساکن هستند، پیش بینی شده است.
وی گفت: در حال حاضر تمامی تدابیر و همکاری های لازم از طریق معاونت فرمانداری این شهرستان صورت گرفته شده است.
به گزارش ایرنا، انتخابات پارلمان عراق در 9 استان و 14 حوزه انتخابیه در ایران برگزار که در تهران نیز در محله دولت‌آباد، خیابان گلبن، سالن شهدای دولت‌آباد (زمین نادر) و همچنین شهرری، میدان فرمانداری، خیابان فرمانداری، مجموعه ورزشی شهید مقدم برگزار می شود.
در انتخابات پارلمانی 22 اردیبهشت 97 عراق در مجموع 143 حزب در قالب 27 ائتلاف با هم رقابت دارند.
همچنین 24 میلیون نفر از مجموع بیش از 37 میلیون جمعیت عراق واجد شرایط شرکت در چهارمین دوره انتخابات پارلمانی عراق از سال 2003 (تغییر نظام سیاسی) هستند.
با توجه به اینکه نظام اداره عراق مبتنی بر پارلمان است و انتخاب نخست وزیر، رییس جمهور، رییس پارلمان و وزیران کابینه مرتبط با انتخابات پارلمانی است، بر همین اساس، انتخابات پارلمانی که هر چهار سال یکبار در عراق برگزار می شود، از اهمیت بالایی برخوردار است.
به دلیل این که انتخابات امسال، اولین انتخابات بعد از پیروزی کامل عراق بر گروه تروریستی داعش است، این انتخابات با اهتمام مضاعفی مورد توجه جریان های سیاسی داخل عراق و کشورهای منطقه و جهان قرار گرفته و گفته می شود که این انتخابات ساختار آینده سیاسی عراق را ترسیم می شود.
7247/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.