به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران علی خلیلی روز شنبه با اعلام این مطلب افزود: بر اساس دستور العمل های تلفیقی، این طرح های مرتعداری با محوریت اقتصادی کردن و توجه به سایر ظرفیت ها و پتانسیل های مرتع، اصلاح و بازنگری شده که پس از تهیه شدن طرح های مرتعداری با مشارکت دانش آموختگان بخش کشاورزی و منابع طبیعی و مجریان و بهره برداران به مرحله اجرا در می آید.
وی اظهار کرد: از آنجائی که مراتع علاوه بر نقش بسزائی که در حفظ خاک، آب، تولید علوفه و بهبود تنوع زیستی ایفا می کند از لحاط تولید و استحصال گیاهان داروئی و صنعتی و توسعه گردشگری و... نیز دارای قابلیت های بسیاری است.
خلیلی تصریح کرد: با توجه به تنوع گونه های مرتعی با پوشش مناسب در این شهرستان، مراتع این شهرستان به عنوان یکی از مناطق الگویی برای اقتصادی کردن طرح های مرتعداری به شمار می آید.
وی به برخی مزایای اقتصادی کردن طرح های مرتعداری اشاره و یادآور شد: با اقتصادی کردن و اجرای طرح های تلفیقی در مراتع علاوه بر توسعه گیاهان داروئی و اشتغال زائی، گام مثبتی در بهبود معیشت و وضعیت اقتصادی جوامع محلی برداشته شده و موجب جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها خواهد شد و زمینه مناسبی برای ترویج و توسعه گردشگری در عرصه های مرتعی فراهم می شود.
شهرستان دماوند دارای 155 هزار هکتار اراضی ملی است که از این میزان حدود 147 هزار هکتار آن شامل اراضی مرتعی است.
تهرام/7243/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.