به گزارش ایرنا، نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی روز دوشنبه در این مراسم اظهار کرد: معلمان پرورش دهندگان عقل و پیامبر درونی هستند.
مصطفی کواکبیان حضور در بین معلمان را توفیق ارزشمندی برشمرد و گفت: ما مدیون فداکاری این قشر اثرگذار فرهنگی هستیم.
وی با اشاره به اینکه در قرآن کریم از سه گروه علما، متقیان و مجاهدین فی سبیل الله به نیکی یاد شده است، افزود: من معتقدم که معلمان صفات هر سه گروه را دارند چرا که علاوه بر علم آموزی، با تکیه بر فاکتور تقوا وضعیت معیشتی خود را می گذرانند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: عدم بهره گیری از عقل درتصمیمات، گاهی موجب مشکلات عدیده ای برای جامعه می شود که معلمان مهمترین عامل برای تقویت و پرورش نیروی تفکر در دانش آموزان هستند.
وی رسیدگی به پرداخت مطالبات، همسان سازی حقوق و ارتقای معیشتی معلمان را از مهمترین مسایل این قشر فرهنگی برشمرد و گفت که بایستی مورد رسیدگی قرار گیرد.
وی به اهمیت رفتارهای عاقلانه در معادلات بین المللی نیز اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر مسئله برجام از مهمترین مسائل روز سیاست خارجی است که معتقدیم؛ اگر قرار است که پوسته برجام باقی بماند، ما زیربار نخواهیم نرفت.

** زنگ هنر و ورزش در مدارس احیا می شود
مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران در ادامه این مراسم اظهار کرد: آموزش و پرورش از حفظ محوری به سمت فهم محوری در حرکت است که گام مهمی در فرآیند اثرگذاری آموزش خواهد داشت.
عبدالرضا فولادوند با اشاره به اینکه احیای زنگ هنر و ورزش در دستور کار آموزش و پرورش قرار دارد، گفت: باید تلاش کنیم نشاط و ورزش به مدارس برگردد و قبل از آموزش باید زمینه های آن را در دانش آموزان فراهم کنیم.
به گزارش ایرنا، آیین سپاس از معلمان جنوب تهران امروز دوشنبه در قالب 2 مراسم با حضور مصطفی کواکبیان نماینده مجلس شورای اسلامی، رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک، سید احمد صفوی شهردار منطقه 20، هدایت الله جمالی پور فرماندار ویژه شهرری، عبدالرضا فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران در کانون سمیه شهرری برگزار شد.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.