به گزارش ایرنا، آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های این هفته نماز جمعه قزوین پیشاپیش با تبریک روز کارگر به کارگران،افزود: خداوند اولین کارگر است که تمام هستی را بدون هیچ گونه خلل و در نهایت زیبایی خلق کرد.
وی اضافه کرد: در نگاه دینی تلاش کارگر یک عبادت است که با ارایه بهترین کار برای رضای خداوند عمل می کند و همین نیت است که به کارش ارزش می دهد.
آیت الله عابدینی با تاکید بر احقاق حقوق کارگران و تاکید دین اسلام به این موضوع،افزود: علاوه بر آن که کارگر باید به درستی کار کند، کارفرمایان نیز نباید آنان را در سرگردانی و ناامنی مربوط به شغل خود قرار دهند و حتما باید نگاهی عادلانه داشته باشند.
وی ادامه داد: بعضی روش ها به دنبال ایجاد جنگ بین کارگر و کارفرما هستند در حالی که روش مورد تاکید دین اسلام بر برادری و وحدت بین این 2 گروه است.
امام جمعه قزوین در ادامه با اشاره به پیش رو بودن نیمه شعبان سالروز میلاد حضرت امام مهدی(عج)،گفت: یکی از عوامل مثبت، موثر و امیدبخش در زندگی انسان اعتقاد به منجی عالم بشریت و ذخیره عالم، حضرت ولیعصر(عج) است که اگر نباشد افسردگی، ناامنی و نا امیدی جای آن را می گیرد.
وی خاطرنشان کرد: وجود ایشان مصداق بارز ذکر خداوند بوده و قرآن با امام رابطه ای ناگسستنی دارد.
خطیب نماز جمعه قزوین همچنین در آستانه این مناسبت فرخنده از سربازان گمنام امام زمان(عج) نیز قدردان کرد که بدون نام و نشان برای رضای خداوند جان خود را به خطر می اندازند تا امنیت نظام جمهوری اسلامی و مردم تامین شود.
وی در ادامه با اشاره به کمبود منابع آبی بر صرفه جویی در مصرف آب و همچنین برق تاکید کرد و افزود: اسراف این منابع و هر منبع خدادادی دیگر کار شیطان است بنابراین در این دوره خشکسالی باید بیش از هر زمان دیگر از هرگونه زیاده روی در مصرف پرهیز کرد.
امام جمعه قزوین در ادامه با تبریک ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان از جوانان حاضر در نماز جمعه خواست به عنوان عضر افتخاری این آیین عبادی سیاسی همسالان خود را به نمازهای جماعت و خصوصا جمعه دعوت کنند.
خطیب نماز جمعه قزوین در پایان سالروز شهادت مظلومانه فیلسوف، دانشمند و مفسر قرآن کریم آیت الله شهید مطهری و روز بزرگداشت مقام معلم را گرامی داشت.
7388*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.