به گزارش خبرنگار ایرنا، سید محمود حسینی نامزد تصدی پست شهرداری تهران روز دوشنبه در شصت و یکمین جلسه شورای شهر تهران به ارائه برنامه خود پرداخت و گفت: می تواند با استفاده از تجربه دنیا در اداره کلانشهر ها و استفاده از تجربه متخصصان بومی این کشتی را به ساحل نجات رساند .
وی افزود: تهران به گونه ای جلو رفته که الان شهری زیست ناپذیر است و جابجایی در آن مشکل بوده و کیفیت زندگی در آن پایین آمده است.
حسینی با بیان اینکه دیگر به سبک گذشته و با نگاه کالبدی به شهر نمی توان این ابرشهر را اداره کرد، گفت: شورای شهر دوره پنجم با رویکرد اصلاح طلبانه توسط مردم انتخاب شده و انتظاراتی برای مردم بوجود آمده و مدیریت شهر و شهرداری موظف است به انتظارات پاسخ دهد.
کاندید تصدی پست شهرداری تهران، با بیان اینکه هدف راهبردی ما تبدیل مدیریت شهری به حکمرانی خوب شهری است، اظهارداشت: حکمرانی خوب شهری، مشارکت، پاسخگویی و مسئولیت پذیری، اجماع پذیری و حاکمیت قانون و عدالت را مدنظر قرار می دهد.
وی با بیان اینکه در تهران هماهنگی میان برنامه ها و ساختار و منابع انسانی باید تحقق پیدا کند، افزود: دوره طولانی مدیر منابع انسانی بودم، و معتقدم برای مدیران باید کانون های ارزیابی را ایجاد کنیم .
حسینی با اشاره به مفهوم شهر هوشمند گفت: شهر هوشمند، شهری است که از ابزار ها برای ارتقای کیفیت زندگی و تصمیم گیری مهم و رفع معضلات شهری بهره می برد.
وی با بیان اینکه باید الگو تصمیم‌ گیری مدیران را از حالت سلیقه ای خارج کنیم ، گفت: باید اطلاعات موجود در شهرداری که تا کنون استفاده نشده را در اختیار خبرگان شهر قرار دهیم .
نامزد تصدی پست شهرداری تهران در ادامه با بیان محورهای برنامه های خود، بازآفرینی شهری با رویکرد محله محوری، اقتصاد شهری و منابع پایدار و کاهش ترافیک و آلودگی هوا عنوان کرد.
وی توجه به میراث معنوی و ملموس و توجه به عدالت و دسترسی به زیر ساختها ، ایمنی و تاب آوری شهر را از دیگر محورهای برنامه خود را عنوان کرد.
حسینی، هماهنگی ملی، استانی و محلی واستفاده از ابزار حقوقی برای ایجاد محله را از راهکارهای محله محوری برشمرد.
وی با تاکید بر مشارکت دولت مردم و سمن ها در بازآفرینی شهری گفت: عدالت در دسترسی، ارتقای زیست پذیری، افزایش مشارکت مردم و سازمان های مدنی را در برنامه ها مورد توجه قرار گرفته است.
وی، بستر سازی برای مشارکت مردم، بستر سازی برای بازسازی بافت های فرسوده، بازشناسی پهنه ها ناکارامد را از اقدامات خود در صورت تصدی پست شهرداری عنوان کرد.
وی تاکید کرد: تمام برنامه ها با توجه به سند بالادستی و طرح جامع و تفصیلی دیده شده است.
وی افزود: در افق برنامه چهارم ایجاد 1434 محله در کشور در دستور کار است و در تهران سه محله (اذری، فرخزاد و سیروس) مورد توجه قرار گرفته است.
وی افزود: تهیه بستر آگاه سازی و اطلاع رسانی شهروندان ، توسعه عادلانه فضای سبز شهری، استفاده بهینه از منابع در دسترس اب، تلاش برای تغییر کاربری لکه های قهوه ای برای زیست پذیری بهتر شهر ، از جمله اقدامات وی خواهد بود.
حسینی گفت: تاسیس شورای اجتماعی شهر تهران، ایجاد امید و ارتقای سلامت روانی، ارتقای فرهنگ گفت و گو ، تعیین سیاست های محله محور ، تبادل موافقت نامه همکاری با سازمان های دولتی در حوزه آسیب های اجتماعی، نیز از اقدامات وی خواهد بود.
وی با تاکید بر اینکه مردم سالاری را فقط نباید در انتخابات ببینیم، گفت: باید نقش مردم در اداره شهر بازآفرینی شود و تقویت همه جانبه سرمایه گذاری و مشارکت مردم در شهر باید مورد توجه قرار گیرد.
حسینی درباره توسعه پایدار اقتصادی و منابع و مصارف نیز گفت: در این رویکرد اقتصاد شهر فعال شده و مردم درآمد پیدا کنند و در پی آن شهرداری هم درآمد خواهد داشت.
کاندید تصدی پست شهرداری تهران افزود: ایجاد صنایع دانش بنیان و ایجاد شهری خلاق از برنامه های مورد توجه است.
وی گفت: تهران دارای مزیت های نسبی و رقابتی در حوزه های اقتصادی است و باید سهم شهرداری از ارزش افزوده افزایش یابد.
وی گفت:تهران 1500 ابنیه تاریخی دارد که جزو سرمایه ملی ایرانی ها است و در اقتصاد باید به آنها توجه شود.
حسینی افزود: نظارت هدفمند بر هزینه ها، شفافیت و انضباط مالی باید در شهرداری مستقر شود.
وی قانونمند کردن هزینه کرد و برآورد قیمت تمام شده خدمات در شهرداری تهران را یکی از برنامه های خود دانست.
نامزد پست شهرداری تهران با بیان اینکه پروژه های شهری باید اولویت بندی شود، گفت: تهیه ساز و کار مناسب برای جلب خیران و واقفان در بخش های اجتماعی شهری باید مورد نظر قرار گیرند.
وی در ادامه بازبینی طرح جامع حمل و نقل و ترافیک ، ایجاد شبکه هماهنگ و یکپارچه حمل و نقل عمومی، گسترش زیر ساخت ها همراه با فرهنگسازی، بازنگری در سیاست تامین پارکینگ و ارتقای ناوگان حمل و نقل عمومی را از دیگر اقدامات مدنظر در برنامه خود عنوان کرد.
حسینی همچنین تفکیک پسماند در مبدا، ساماندهی مشاغل مزاحم، مدیریت منابع آب را از دیگر برنامه های خود برای تصدی پست شهرداری بیان کرد.
به گزارش ایرنا اعضای شورای اسلامی شهر تهران پس از بررسی برنامه پنج کاندید تصدی پست شهرداری تهران، 23 اردیبهشت ماه، شهردار تهران را انتخاب خواهند کرد.
تهرام/1109/7244 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.