حجت الاسلام و المسلمین کاظم فتاح دماوندی روز جمعه در خطبه های عبادی سیاسی این هفته شهر دماوند که با حضور نمازگزاران در مسجد جامعه شهر برگزار شد، با بیان اینکه خروج آمریکا از برجام موجب تقویت اقتصاد مقاومتی و کاهش وابستگی ایران به بیگانگان می شود، گفت: اگر آمریکا از برجام خارج شود ما باید تعامل بیشتری با همسایگان و برخی قدرت های بزرگ دنیا داشته باشیم و در مقابل ارتباط اقتصادی خود را با همپیمانان آمریکا کم و بلوک اقتصادی جدید با همسایگان و کشورهای اسلامی طراحی کنیم.
حجت الاسلام فتاح دماوندی بیان کرد: چهل سال است ایران با انواع توطئه ها، تحریم ها و دسیسه های آمریکا و همپیمانانش مواجه است و مبارزه می کند اما اینبار برای دنیا حجت می شود که عهد شکن آمریکا است و ما حسن نیت خود را ثابت کردیم.
وی در ادامه با اشاره به تقویت جایگاه علم و دانش و اشتغال در سطح شهرستان، خاطرنشان کرد: متاسفانه شهرک صنعتی آینه ورزان دماوند با تمام توان و ظرفیت فعالیت چندانی ندارد و برخی از واحدها تعطیل و نیمه فعال هستند که برای تقویت بخش اشتغال نیازمند حمایت مسئولان هستیم.
خطیب جمعه دماوند گفت: شهرک صنعتی آینه ورزان 70 واحد صنعتی دارد که اکنون 40 واحد آن فعال و مابقی غیرفعال و نیمه فعال است که اگر 30 واحد باقیمانده فعال شود، حدود 800 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم مشغول بکار خواهند شد.
حجت الاسلام فتاح دماوندی به شهرک صنعتی دماوند 2 اشاره کرد و افزود: در این شهرک نیز 250 واحد صنفی و 250 واحد صنعتی پیش بینی شده است که اگر مشکلات پیش روی آن برطرف شود حدود 5هزار نفر طی سالهای آینده مشغول بکار خواهند شد و این بسیار ارزشمند است.
این مقام مسئول با بیان اینکه حمایت از سرمایه گذاران می تواند در توسعه بخش اشتغال شهرستان موثر باشد، گفت: رفع مشکل اشتغال، با ازدواج، کاهش طلاق و نرخ بیکاری و همچنین مقابله با اعتیاد ارتباط بسیاری دارد و موجب می شود معضلات اجتماعی کاهش یابد.
شهرستان دماوند با جمعیتی افزون بر 100هزار نفر در 45 کیلومتری شهر تهران قرار گرفته است. این شهرستان از شمال با استان مازندران، از شرق با شهرستان فیروزکوه، ازجنوب با استان سمنان و از غرب با شهرستان شمیرانات و تهران همسایه است که این شهر از2 بخش مرکزی و رودهن تشکیل می شود.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
تهرام/7246//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.