فاطمه تاجیک روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به شعار امسال هفته سلامت مبنی بر «سلامت، برای همه» با موضوع «پوشش همگانی سلامت، برای همه، در همه جا» اشاره کرد و افزود: شبکه بهداشت شهرستان ری در چند سال اخیر تمامی مصوبات بهداشتی دولت در خصوص ایجاد زیرساخت های بهداشت عموی را به خوبی اجرا کرده است.
وی ادامه داد: تمامی خانه ها و پایگاه های بهداشت در سطح شهرستان نوسازی، بهسازی و تجهیز شده اند تا تمامی شهروندان درهر نقطه از این شهرستان از خدمات بهداشت عمومی به طور مطلوب برخوردار شوند.
تاجیک با بیان اینکه تمامی مراکز بهداشت به صورت مستقل در هفته سلامت ویژه برنامه های متنوع فرهنگی برای ارتقای سطح آگاهی مردم در خصوص مسائل بهداشتی، خود مراقبتی و پیشگیری از بیماری های شایع برگزار می کنند، اظهار کرد: شبکه بهداشت ری با همکاری شهرداری منطقه 20 و آموزش و پرورش همایش راه های پیشگیری از چاقی دانش آموزان و آموزش های لازم به والدین این افراد را برگزار خواهد کرد.
وی برگزاری ویژه برنامه آموزش مسائل بهداشتی در بوستان بانوان را یکی دیگر از برنامه های هفته سلامت عنوان کرد و یادآور شد: عمده ترین مشکل و معضل سلامتی شهروندان ری بیماری های غیر واگیر مانند دیابت و فشار خون است که در نتیجه سبک زندگی نادرست، کم تحرکی، مصرف سیگار و تغذیه نامناسب ایجاد شده است.
تاجیک ادامه داد: شبکه بهداشت شهرستان ری پیرو سیاست های تحول سلامت دولت برای جلوگیری از شیوع بیماری های غیرواگیر مانند دیابت و فشار خون بخش کارشناس تغذیه را در مراکز بهداشتی ایجاد کرده است تا سبک زندگی مردم در زمینه تغذیه اصلاح شود.
وی یادآور شد: برنامه های آموزشی در جهت کاهش مصرف نمک، آگاهی رسانی در خصوص انجام فعالیت های بدنی برای سوزاندن کالری و کنترل چاقی از دیگر برنامه ای بخش تغذیه در مراکز بهداشتی است.
تاجیک گفت: شبکه بهداشت شهرستان ری همگام و همسو با سیاست های تحول سلامت اقدام به ایجاد بخش روان شناسی در مراکز بهداشتی کرده است.
وی افزود: تمام روان شناسان حاضر در مراکز بهداشتی مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد در رشته روانشناسی بالینی دارند و علاوه بر آن در دوره های جامعه دانشگاه شهید بهشتی شرکت کرده اند.
وی خاطرنشان کرد: روان شناسان حاضر در مراکز بهداشتی روستایی و شهری وظیفه مشاوره و آموزش در خصوص مهارت های زندگی و فرزند پروری به جوانان و پیدا کردن افراد افسرده و مضطرب حوزه خود را بر عهده دارند.
یکم تا هفتم اردیبهشت ماه هفته سلامت نامگذاری شده است.
3218/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.