به گزارش ایرنا، سید احمد صفوی روز شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به تهران گردی اعضای شورای اسلامی شهر تهران، اظهار کرد: احمد مسجد جامعی و حسن خلیل آبادی، 2 عضو شورای اسلامی شهر تهران روز گذشته از شهرری بازدید کردند و مقرر شد تا باغ های قدیمی ری به بوستان عمومی تبدیل شود.
وی حفظ و حراست از باغ های شهری را از مهمترین اولویت های مدیریت شهری بیان کرد و افزود: وجود خانه باغ های قدیمی همچون ' باغ ملک' که دارای ثبت میراثی نیز است از لحاظ زیست محیطی دارای ارزش فراوان هستند.
وی با اشاره به اینکه تملک باغ های 'دیلمان' و 'قوام' انجام شده است، افزود: باغ دیلمان به بوستان شهید مسلمی و باغ قوام به باغ ایرانی تبدیل می شود و در اختیار عموم قرار می گیرد تا شهروندان از این فضا بهره مند شوند.
شهردار منطقه 20 اضافه کرد: باغ های اناری، معین و ظهیر از دیگر باغ های قدیمی شهرری هستند که روند تملک آنها در جریان است.
صفوی به وضعیت مطلوب فضای سبز شهری منطقه 20 اشاره کرد و افزود: در حال حاضر این منطقه سرانه ای بالغ بر 19 مترمربع دارد و در تلاش هستیم با احداث بوستان های جدید این سرانه را به 20 مترمربع افزایش دهیم.
منطقه 20 (شهرری) جنوبی‌ترین منطقه شهری شهرداری تهران است و دارای پنج ناحیه داخل محدوده و 2 ناحیه خارج محدوده و 21 محله است.
6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.