به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری، بهزاد مریدی شامگاه دوشنبه درنشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان در فرمانداری شهرری اظهار کرد: این شهرستان دارای وسعت زیاد با جمعیت فراوانی است که تعداد مراکز و مجتمع های فرهنگی متناسب با وسعت و جمعیت این شهرستان نیست.
وی افزود: هم اکنون بخش های فشافویه، خاوران، قلعه نو و کهریزک فاقد مرکز فرهنگی و هنری هستند و نیاز است تا مجتمع های فرهنگی و هنری چند منظوره احداث شود تا عدالت فرهنگی برای همگان رعایت شود.
وی هنرستان های تخصصی را نیاز اساسی جامعه هنرمندان در این شهرستان عنوان کرد و افزود: با تاسیس این هنرستان ها، هنرجویان شهرستان های همجوار و جنوب تهران می توانند از تحصیل در رشته های مختلف هنری بهره مند شوند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران همچنین خواستار ایجاد چهار کتابخانه دیگر در روستا های فاقد کتابخانه در شهرستان ری شد و گفت: در صورت ساخت این کتابخانه ها سرانه مطالعه این شهرستان نیز افزایش خواهد یافت.
مریدی احداث ساختمان اداری برای استقرار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، خانه مطبوعات و انجمن های فرهنگی و هنری را از جمله مطالبات اهالی فرهنگ و هنر این شهرستان دانست و تاکید کرد: با توجه به شمار زیاد فعالان فرهنگی و هنری در ری نیاز است تا توجه ویژه ای به این بخش شود.
شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی بیش از 860 هزار نفر از مهمترین شهرستان مذهبی و سیاسی استان تهران است که دارای چهار شهر شهرری، باقرشهر، کهریزک و حسن آباد و چهار بخش مرکزی، کهریزک، فشاپویه، خاوران و قلعه نو است.
6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.