به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، در پیام محمدحسین مقیمی به مناسبت روز ارتش آمده است :
نام گذاری 29 فروردین،به عنوان روز ارتش و نیروی زمینی یادآور حماسه آفرینی های دلاورمردان شجاع ارتش است که در پاسداری از استقلال ایران اسلامی، با تقدیم 48 هزار شهید گلگون کفن در طول 40 سال عمر با عزت انقلاب اسلامی، بیرق شهادت طلبی را در آسمان، دریا و خاک وطن برافراشتند تا اقتدار کشور عزیزمان، مرهون آزادگی و شرافت بزرگمردانی باشد که به حق بازوی پرتوان ولایت فقیه و فرماندهی کل قوا در حفاظت از آرمان های انقلاب اسلامی هستند.
در ادامه پیام استاندار تهران آمده؛ملت شریف ایران تلاش های بی وقفه مردان غیور ارتش در صیانت از دستاوردهای انقلاب شکوهمند اسلامی، سال های دفاع مقدس، حفاظت و تامین امنیت در مرزهای زمینی، هوایی و دریایی، دفاع از حریم اهل بیت (ع) و حرم شریف حضرت زینب(س)، عملیات های امدادرسانی و مردم یاری در حوادث طبیعی و سازندگی مناطق محروم را در حافظه تاریخی خود ثبت کرده و هرگز این مجاهدت ها را فراموش نخواهند کرد.
مقیمی در این پیام بیان کرده؛ اینجانب با تقدیم احترام خالصانه به مقام والای شهدا و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان گلگون کفن، به ویژه شهدای ارتش، این مناسبت فرخنده و عظیم را به فرماندهی معظم کل قوا، خانواده‌های معزز شهدا، جانبازان و ایثارگران ، رزمندگان ارتش جمهوری اسلامی و ملت شهید پرور و قدرشناس ایران اسلامی و استان تهران تبریک عرض کرده و توفیق روزافزون این عزیزان در استمرار خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی را از خداوند منان مسئلت دارم.
به گزارش ایرنا، روز 29 فروردین در تقویم رسمی کشور به نام روز ارتش جمهوری اسلامی و نیروی زمینی نامگذاری شده،29 فروردین سال 1367 نیروهای متجاوز آمریکایی در خلیج فارس نیروهای پدافند سکوهای نفتی نصر و سلمان را تهدید ، خواستار ترک سکوها شدند اما این نیروها با ایستادگی در مقابل متجاوزان، قهرمانانه به شهادت رسیدند.
این روز، روز تجلیل و تکریم دلاورمردی ها و رشادت های پرسنل ارتش جمهوری اسلامی ایران است که در سایه حمایت های بی دریغ حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی و پشتیبانی های ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی، حضور خود را برای فداکاری در راه استقلال و حفظ تمامیت ارضی در مرزهای زمینی، هوایی و دریایی کشور اعلام کردند.
ارتش جمهوری اسلامی ایران در راه انجام این وظیفه مقدس بیش از 48 هزار شهید و 200 هزار جانباز و آزاده تقدیم کرد و نقش موثری را در کسب پیروزی های ملت ایران و همچنین شکل گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ایفا کرده است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
تهرام/7245/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.