به گزارش روز جمعه ایرنا از استانداری تهران، محمد حسین مقیمی در حاشیه بازدید از سی و ششمین جشنواره بین المللی فیلم فجر با تاکید بر اینکه همواره تعاملات فرهنگی بهترین بستر برای رسیدن به همکاری های سیاسی بین کشورها است، افزود: اساسا هیچ همگرایی به وجود نمی‌آید مگر این که زمینه‌های فرهنگی بین کشورها وجود داشته باشند .
وی با اشاره به صد و بیست سالگی سینمای ایران، این قدمت را ناشی از جایگاه والای هنر در بین مردم دانست و اظهار داشت: امروز سینمای ایران در جشنواره های بین المللی همچون نگین خاورمیانه و منطقه می درخشد و فیلم های ایرانی از جایگاهی ممتاز در محافل و جشنواره های سینمایی برخوردارند.
مقیمی گفت: مسئولان اجرایی جشنواره های معتبر بین المللی برای جلب نظر ذائقه اهالی سینما خود را ملزم به استفاده از فیلم های ایرانی می دانند که این نشانه رشد کیفی و چشمگیر سینمای کشور است.
استاندار تهران با اشاره به شعار سال مبنی بر «حمایت از کالای ایرانی» حمایت دولت از سینما را در راستای تحقق این شعار دانست و افزود: اگر فرهنگ و هنر را به منزله کالای فرهنگی درنظربگیریم و از مقوله هنر برای هنر که البته در جای خود محترم است پرهیز کنیم، در اینصورت حمایت از سینما به منزله حمایت از کالای ایرانی تلقی می شودو
محمد حسین مقیمی استاندار تهران همزمان با اولین روز سی و ششمین جشنواره بین المللی فیلم فجر ضمن حضور در این رویداد بزرگ فرهنگی، از بخش های مختلف نمایشگاه جشنواره در محل پردیس سینمایی چارسو دیدن کرد.
سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر که از روز گذشته با حضور ٣٥٠ سینماگر و فیلمساز از ٧٨ کشور جهان در محل پردیس سینمایی چارسو آغاز شده تا ٧ اردیبهشت ادامه دارد.
تهرام 6139**1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.