به گزارش ایرنا، سید حسن قاضی زاده هاشمی پیش از ظهر امروز (سه شنبه ) در بازدید از بیمارستان خیریه در حال تکمیل «الغدیر» بومهن گفت: مشارکت خیران در امرسلامت امری پسندیده ای است و از خانواده مرحوم «انصاری» برای ساخت بیمارستان خیریه الغدیر، تشکر می کنم.
وی با اشاره به مشکلات اصلی شهرستان پردیس اظهارکرد: این شهرستان دارای مشکلات آب ، ترافیک، فاضلاب و خدمات می باشد و درآینده ای نزدیک جمعیت آن به اندازه یک استان می رسد اما حتی یک تخت بیمارستانی برای آن پیش بینی نشده است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این که شرق تهران با چند میلیون جمعیت از دوره های قبل در بخش سلامت محروم بوده است، تصریح کرد: در5 سال گذشته نتوانستیم اقدام عملی در خصوص خدمات موثر بهداشتی و درمانی بر این منطقه انجام دهیم.
وی ادامه داد : طبیعی است، که بار همه این نیازها به مراکز درمانی تهران منتقل می شود و این مراکز توان پاسخگویی را ندارند.
قاضی زاده هاشمی با درخواست از مسئولین محلی برای تکمیل بیمارستان الغدیر بومهن اظهارداشت : ظرف یک هفته آینده هیاتی را برای برآورد، زمان بندی مشخص، تقسیم کار و توافق با خیرین این بیمارستان خواهم فرستاد.
وی تصریح کرد: هرقدر هزینه ساخت بیمارستان باشد، ظرف 3 سال هزینه بهره برداری بیمارستان خواهد شد، پول پرسنل، پزشک، نگهداری تجهیزات و خواب سرمایه با این تعرفه ها بسیارهزینه زا است و این هزینه ها در 3 سال معادل هزینه ساخت بیمارستان خواهد بود.
وی در ادامه افزود: توان مالی اکثر مردم منطقه ضعیف است ، این یکی ازهنرهای ما است که مردم را از روستاها به حاشیه شهرها آوردیم و اغلب آنها مهاجر و کارگر می باشند و تامین اجتماعی تعداد زیادی بیمه شده در این منطقه دارد، اما یک تخت بیمارستانی ندارد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به این که ظرف 10 روز آینده بیمارستان الغدیر بومهن تعیین تکلیف می شود، اضافه کرد: با چشم انداز موجود پردیس، مشکل درمانی منطقه پردیس، بومهن و جاجرود با راه اندازی این بیمارستان نیز حل نخواهد شد.
قاضی زاده هاشمی با اشاره به اهمیت حل مشکلات درمانی مردم شهرستان پردیس از نمایندگان تهران خواست برای حل مشکل حوزه انتخابیه خود مساعدت کنند.
تهرام / 9441 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.