به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از فرهنگسرای انقلاب اسلامی، در این نمایشگاه 30 قطعه عکس علاوه بر درد و رنج و محرومیت هموطنانمان در جنوب کرمان، بخش هایی از فعالیت جهادی و فرهنگی صورت گرفته در این منطقه همانند کتابخانه های کپری را به تصویر می کشد.
در نمایشگاه عکس «کریمان کرمان» آثار عکاسانی همچون مهدی میرزایی، میثم دوستی، ایمان کهوری و جواد هادی به نمایش در آمده است.
این نمایشگاه با همکاری فرهنگسرای انقلاب اسلامی و گروه جهادی-تبلیغی طریق الحسین(ع) تا هشتم فروردین 1397 در نگارخانه مهر فرهنگسرای انقلاب اسلامی برپاست.
نگارخانه مهر فرهنگسرای انقلاب اسلامی در بزرگراه شهید نواب صفوی، تقاطع پل کمیل، ابتدای کمیل شرقی واقع شده، فعالیت این نگارخانه از پنجم فروردین از ساعت 9 تا 17 خواهد بود.

*نمایشگاه عکس تاریخی «دروازه‌های طهران قدیم» در موزه عکسخانه شهر
این نمایشگاه حاصل 2سال پژوهش کتابخانه‌ای است که به اهتمام کیانوش معتقدی گردآوری شده، کیانوش معتقدی پژوهشگر هنرهای ایرانی اسلامی و نویسنده مقالات متعدد و چند کتاب در زمینه معماری، تزیینات وابسته و کتیبه‌های خوشنویسی ایران در دوره قاجار است.
در نمایشگاه عکس تاریخی «دروازه‌های طهران قدیم» بیش از 40 قطعه عکس با چیدمانی متفاوت از دروازه‌های قدیمی تهران که در دوره ناصری ساخته و تا پایان دوره قاجار یکی از مهم‌ترین نمادهای پایتخت بودند، به نمایش گذاشته شده است.
در میان عکس‌های این مجموعه نمونه‌هایی از دروازه‌های داخلی شهر تهران نیز ارائه شده که با بررسی آنها می‌توان سیر تحولات معماری و تزیینات وابسته آنها را در دوره قاجار مطالعه کرد.
این عکس‌ها توسط عکاسان ایرانی و خارجی دوره قاجار به تصویر کشیده شده ‌است.
علاقه مندان به تماشای آثار این نمایشگاه می توانند تا 30 فروردین 97 به موزه عکسخانه شهر واقع در میدان هفتم تیر، میدان بهار شیراز، بوستان بهار شیراز مراجعه کنند.

* نمایشگاه «پرسه های بی انتها» در خانه فرهنگ ولیعصر (عج)
این نمایشگاه شامل 30 اثر از علی فتوحی است که با استفاده از سیاه قلم با رویکرد موضوعات بهاری برپا شده است.
نمایشگاه «پرسه های بی انتها» تا 28 اسفندماه از ساعت 9 تا 18 در خانه فرهنگ ولیعصر (عج) به نشانی میدان خراسان، انتهای خیابان طیب، جنب پارک ولیعصر(عج) میزبان علاقه مندان است.

*نمایشگاه کاریکاتور «دریچه ای رو به شهر» در فرهنگسرای اخلاق
این نمایشگاه گروهی شامل 30 اثر رنگی در قالب کاریکاتور با مضامین، مسائل و معضلات شهری و اجتماعی از 5 تا 12 فروردین ماه 97 از ساعت 9 تا 17 در نگارگذر فرهنگسرای اخلاق برپا می شود.
آگاهی بخشی به شهروندان درباره معضلات شهری به ویژه فرهنگ شهروندی، سلامت، محیط زیست، ترافیک، آلودگی هوا و حقوق شهروندی از جمله اهداف برپایی نمایشگاه کاریکاتور «دریچه ای رو به شهر» است.
فرهنگسرای اخلاق در میدان شهدا، خیابان پیروزی، خیابان شکوفه، خیابان شهید کاظمی، جنب بوستان گلزار واقع است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
تهرام/7245**1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.