به گزارش خبرنگار ایرنا، مراسم امضای این تفاهمنامه همکاری با حضور فرنوش نوبخت مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و محسن ولیئی مدیرکل کمیته امداد استان روز چهارشنبه درمحل این نهاد برگزارشد که براساس آن از سال آینده سیستم پیام رسان درایستگاههای متروتهران برای جمع آوری کمک های نقدی مردمی راه اندازی می شود.
رئیس کمیته امداداستان تهران در خصوص اظهار کرد: مترو به دلیل بار ترافیکی و حجم مسافر یکی از فعالترین نقاط برای دریافت کمک های مردم می باشد.
محسن ولیئی گفت: این اولین تفاهم نامه با مترو تهران است و در نظر داریم تا صندوق های مختلف خیریه را از ایستگاهها مترو جمع کنیم.
وی ادامه داد: این اقدام می تواند مشارکت خیرین را افزایش دهد و درکنار آن نیز رفتارهای تبلیغی و فرهنگی را در قسمت های محیطی مترو گسترش داد.
ولیئی بابیان اینکه این طرح به صورت پایلوت درمتروتهران انجام می شود خاطر نشان کرد: سیستم پیام رسان و جایگزین کردن روش های نوین درایستگاه مترو، فرودگاه و راه آهن به مشارکت بیشتر مردم کمک کند.
وی همچنین به تجهیز ایستگاههای مترو به صندوق الکترونیکی کمیته امداد اشاره کرد و اظهار کرد: 200 صندوق الکترونیکی درایستگاههای مترو نصب شده و تا پایان سال آینده بسیاری از صندوق های فلزی از سطح معابر جمع آوری خواهد شد.
به گفته وی حدود 40 هزار صندوق فلزی بزرگ در سطح استان وجود دارد.
ولیئی همچنین در خصوص جمع آوری کمک های دانش آموزان در جشن نیکوکاری اشاره کرد و افزود: طرح جشن نیکوکاری که 18 اسفند ماه در سطح 10 هزار مدرسه (3 هزار در شهر و 7 هزار مدرسه در سطح استان) انجام که حدود 10 میلیارد تومان کمک نقدی و غیر نقدی جمع آوری شد.
وی ادامه داد: کمک های نقدی دراین طرح در اختیار مدارس قرار خواهد گرفته تا درمیان دانش آموزان کم برخوردار توزیع شود.
وی با اشاره به اینکه جمع آوری کمک ها هنوز ادامه دارد گفت: سال گذشته نیز کمک های دانش آموزان حدود 10 میلیارد تومان بوده است.
مدیرکل کمیته امداد استان تهران ادامه داد: برای نوروز، توزیع بن خرید کالا از 12 اسفند ماه در سطح تهران آغاز شده و تا کنون 65 هزار خانوار تحت پوشش سبد کالا خود را دریافت کردند.
وی افزود: این بن های نقدی 100 تا 200 هزار تومان اعتبار داشته که مددجویان می توانند از طریق فروشگاهای اتکا خرید های خود را انجام دهند.
ولیئی اظهار کرد: میزان اعتبار برای این بن ها 3 میلیارد و 900 میلیون تومان است.
همچنین مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه نیزدراین مراسم گفت: در سال 97 ایستگاه های مترو تهران از 110 به 150 افزایش پیدا می کنند.
فرنوش نوبخت با بیان اینکه ایستگاه خط های 6 و 7 مترو تا سال آینده تکمیل می شود افزود: این تعدد ایستگاه می تواند به ناوگان حمل و نقل عمومی کمک کند.
وی همچنین در خصوص ساماندهی دستفروشان درمتروگفت: مترو یک شهر است و دستفروشان نیز به عنوان یک شهروند و مسافر شناخته می شوند.
نوبخت افزود: به عنوان اولین کشور مترو تهران واگن ویژه بانوان و 35 ایستگاه برگزاری نماز جماعت دارد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
تهرام/7247 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.