به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد رودکی، نعمت‌اله پایان افزود: شست و شوی برج آزادی که همه سال ها در عید نوروز یکی از مقاصد گردشگران و تهران گردی‌های شهروندان تهرانی است از هفته گذشته به همت بنیاد فرهنگی هنری رودکی آغاز شده و در این هفته به اتمام می‌رسد.
وی گفت: در جلسه ای که ابتدای بهمن ماه با نماینده سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار شد، در خصوص شست و شوی برج آزادی و مرمت بخش هایی از آن توافق لازم صورت گرفت.
پایان با اشاره به نیاز به زدودن غبار از برج آزادی به خصوص در محور شرقی اظهار کرد: شست و شوی برج، بر اساس تکنیک راپل آغاز شده، پیش از این تجربه شست و شوی برج در طبقات داخلی را داشتیم و سعی کردیم از همین روش در شست و شوی محوطه بیرونی برج استفاده کنیم.
رئیس مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی با بیان اینکه شست و شوی این مجموعه در یک مرحله انجام خواهد شد، افزود: برای این کار و جرم گیری نمای ظاهری برج آزادی از وسایل مکانیکی ویژه استفاده می شود که در تمام دنیا برای شست و شوی آثار باستانی مورد استفاده قرار می گیرند.
وی گفت: با استفاده از این دستگاه ها و تجهیزات، شست و شوی برج بدون آسیب و مشکل رساندن به بدنه صورت می گیرد.

*برگزاری ویژه برنامه «بهارانه» در برج آزادی
پایان با بیان اینکه مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی با ویژه برنامه نوروزی «بهارانه» از دوم تا دوازدهم فروردین سال 1397 میزبان گردشگران است، اظهار کرد: بر این اساس ما تدابیری برای افزایش زیرساخت ها در این مجموعه پیش بینی کردیم.
وی، تجهیز رستوران، آماده سازی کافی شاپ در خروجی شمالی و راه اندازی گالری برج آزادی را از جمله تغییرات جدید در این مجموعه عنوان کرد که در آستانه سال جدید اعمال شده است.
رئیس مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی گفت: اجرای کنسرت، مراسم آئینی و مناسبتی، برنامه های ویژه بانوان و بانوان سرپرست خانوار، برپایی سفره هفت سین و نمایشگاه های هنری، عکاسخانه سنتی، برپایی غرفه های صنایع دستی و عرضه سوغات مناطق مختلف کشور از دیگر برنامه های نماد تهران در ایام نوروز است.
برج آزادی پیش از این سال 1388 و بعد از بیست سال شست و شو شده بود.
نماد تهران دی ماه امسال 46 سالگی خود را تمام کرد؛ عملیات ساختمان مجموعه میدان و برج آزادی اوایل سال 1348 آغاز و در 24 مهر 1350 به پایان و سرانجام این برج 26 دی همان سال به بهره برداری رسید.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
تهرام/7245//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.