به گزارش خبرنگار ایرنا، ایرج رحمانی عصر دوشنبه در مراسم تجلیل از مدال آوران جنوب غرب پایتخت که در سرای محله رضوان برگزار شد افزود: باید با استفاده از پتانسیل صاحبان سرمایه و بخش خصوصی، سرانه ورزشی تهران را افزایش دهیم.
وی همچنین گفت: تهران هر زمانی که حال و هوای بهتری دارد، قطعا ورزش ایران شرایط بهتری در کسب مدال آوری در عرصه بین المللی خواهد داشت.
رحمانی ادامه داد: تهران با جمعیت بیش از 12 میلیون نفری خود، ویترین ورزش کشور به شمار می رود.
وی با بیان اینکه در پنج سال اخیر اقدامات مطلوبی در ورزش پایتخت انجام شده بیان کرد: بسیاری از استعدادهای جوان ورزشی با رویکرد توسعه ورزش در مناطق محروم و کم برخوردار شناسایی و آموزش می بینند.
مدیرکل امور استان های وزارت ورزش و جوانان به ظرفیت استان تهران در جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی اشاره کرد و افزود: امیدواریم با استفاده از پتانسیل صاحبان سرمایه و بخش خصوصی، سرانه ورزشی تهران را افزایش دهیم.
رحمانی با اشاره به اینکه در حال حاضر سرانه ورزشی تهران بیش از 30 سانتی متر مربع است خاطرنشان کرد: باید در قانون های چهارم و پنجم توسعه میزان سرانه ورزشی در استان ها یک ؛ یک متر و 20سانتی متر برای هرشهروند می رسید که این میزان در حال حاضر 50 تا 60 سانتی متر مربع است.
مدیرکل امور استان های وزارت ورزش و جوانان اظهار کرد: در مدت سه سال گذشته 18هزار باشگاه شناسنامه دار در کشور تاسیس شده که علاقه مندان زیادی در این اماکن فعالیت دارند.
همچنین مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران در این مراسم تجلیل ورزشکاران جنوب غرب تهران اظهار کرد: روز امتحان ورزش تهران کسب مدال آوری در مسابقات المپیک 2020 توکیو و 2018 جاکارتا اندونزی است.
رضا گلمحمدی با بیان اینکه با همه تلاش ها، در دوره گذشته المپیک نتایج قابل قبولی از ورزشکاران تهرانی کسب نشد ادامه داد: انتظاری که از ورزش تهران می رود، کسب مدال و نتیجه دلخواه در رویداد های بین المللی است.
وی همچنین به تهیه سند توسعه ورزش تهران اشاره کرد و گفت: در این سند به بخش ها و ظرفیت ورزشی شهرستان های مختلف استان اشاره شده تا بتوان استعدادهای ورزشی را برای سالیان متمادی کشف و آموزش داد.
همچنین رئیس اداره ورزش و جوانان جنوب غرب تهران با بیان اینکه در مرحله نخست المپیاد ورزشی جوانان استان تهران 25 تیم در بخش مردان و 15 تیم در بخش زنان از حوزه جنوب غرب تهران شرکت داشتند اظهار کرد: ورزشکاران جنوب غربی 65 مدال طلا، 49 نقره و 57 برنز را بدست آوردند.
کامبیز رنجبر ادامه داد: در دومین مرحله این المپیاد ورزشکاران این حوزه با شرکت 12 تیم مردان و زنان توانستند 53 طلا، 19 نقره و 7 برنز را کسب کنند.
وی بیان کرد: همچنین ورزشکاران جنوب غرب تهران در سالجاری در عرصه جهانی، آسیایی و رقابت های بین المللی به ترتیب 22، 12 و 40 مدال رنگارنگ را بدست آورند.
گفتنی است که مرحله نخست المپیاد ورزش آینده سازان در رده سنی نوجوانان و جوانان دختر و پسر با شرکت بیش از هفت هزار و 800 ورزشکار در 34 رشته مردان و 27 رشته زنان در چهار منطقه از جمله حوزه های شهر تهران (شهرری، شمیرانات، شمال غرب، شمال شرق، جنوب غرب و جنوب شرق)، شرق استان (پردیس، رودهن، فیروزکوه، دماوند و آبعلی)، جنوب شرق (ورامین، پاکدشت، قرچک و پیشوا) و غرب تهران( اسلامشهر، شهریار، رباط کریم، قدس و ملارد) از نیمه دوم مرداد ماه امسال آغاز و تا پایان آبان ماه امسال ادامه داشت که ادارات شمال شرق، شمال غرب و شهریار توانستند جایگاه اول تا سوم را کسب کنند.
گفتنی است که در مرحله دوم المپیاد ورزش استان تهران که از اوایل بهمن تا اواسط اسفند ماه امسال ادامه داشت نیز ادارات شمال شرق، جنوب غرب و شمال غرب جایگاه اول تا سوم را بدست آورند.
حوزه ورزشی جنوب غرب تهران در مناطق 16، 17، 18 و 19 شهر تهران واقع شده است.
* برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
تهرام/7247//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.