به گزارش ایرنا، آیین درختکاری در محوطه سفارت بلغارستان با حضور هریستو پولنداکوف سفیر بلغارستان، افشین خدامی و محمدحسن پناهیی معاون خدمات شهری و مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه 6 تهران برگزار شد.
هریستو پولنداکوف سفیر بلغارستان در تهران با گرامیداشت هفته منابع طبیعی و درختکاری، گفت: از اینکه در ایران سنت درختکاری وجود دارد، بسیار خرسندم.
وی افزود: کاشت درخت اقدامی در راستای توسعه فضای سبز و جایگزینی درختان از بین رفته شهر است.
وی اظهار کرد: وزش بادهای شدید موجب از بین رفتن درختان ارزشمند در شهر تهران می شود که کاشت نهال اقدامی مهم در راستای جبران این موضوع است.
سفیر بلغارستان در تهران با اشاره به فرارسیدن فصل بهار و آغاز سال نو ایرانی، اظهار کرد: تلاش می کنیم محوطه و فضای سفارت بلغارستان را به یک بوستان کوچک در مرکز شهر تهران تبدیل کنیم.
افشین خدامی معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 6 تهران نیز دراین آیین گفت: برنامه کاشت نهال در سفارتخانه ها با هدف معرفی فرهنگ ایران ، نزدیکی ملت ها به یکدیگر و همچنین جذب گردشگر خارجی انجام می شود.
وی افزود: شهرداری منطقه 6 در روزهای اخیر 3 هزار اصله نهال مثمر و غیرمثمر را برای کاشت در منازل میان شهروندان توزیع کرده و 22 هزار اصله نهال نیز در بوستان ها و حاشیه بزرگراه های منطقه کاشته است.
15 اسفند روز درختکاری و 15 تا 22 اسفند نیز به عنوان «هفته منابع طبیعی» نامگذاری شده است.
تهرام/1735**1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.