به گزارش ایرنا محمد سالاری روز سه شنبه در پنجاه و یکمین جلسه شورا و در جریان بررسی درخواست شرکت آب و فاضلاب استان تهران مبنی برتمدید مصوبه تعرفه های توسعه و بازسازی تاسیسات آب و فاضلاب شهر تهران در سال 94 شورای شهر گفت: تبصره 3 قانون ایجاد تسهیلات برای توسعه طرح های فاضلاب و بازسازی شبکه های آب شهری می گوید شورای اسلامی شهر تهران می تواند راهکارهایی را برای مشارکت مالی مردم و سایر بخش ها و ایجاد تسهیلات برای توسعه آب و فاضلاب تصویب کند.
وی یاد آور شد: بر این اساس شورای شهر در سال 94 برای اولین بار به سازمان آب و فاضلاب اجازه داد به مدت 18 ماه در واگذاری انشعابات اعم از آب و فاضلاب و نیز آب بهای مصرفی مبلغی غیر از تعرفه قانونی را از شهروندان دریافت کند، اکنون به پایان اجرای این مصوبه رسیده ایم و شرکت آب و فاضلاب درخواست تمدید آن را به شورا ارائه کرده اند.
سالاری افزود: البته در این زمینه دولت نیز تعهداتی دارد اما متاسفانه تاکنون پرداختی در این زمینه نداشته و تمام بار پرداخت ها برای توسعه به دوش شهروندان بوده است.
وی با اشاره به گزارش های کارشناسی تهیه شده در شورا در این خصوص بیان کرد: در جمع بندی کمیسیون برنامه و بودجه نرخ تعرفه های مصوبه قبلی افزایش یافته در حالیکه شرکت آب و فاضلاب خودش صرفا درخواست تمدید همان مصوبه قبلی را داشته است.
عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: ما نباید بار بیشتری به دوش شهروندان بگذاریم در حالی که دولت به تعهدات خود در این زمینه عمل نکرده است و دولت باید سهم خود را پرداخت کند.
وی عنوان کرد: در قانون راهکارهای دیگری از جمله جذب سرمایه گذاری برای توسعه شبکه آب و فاضلاب نیز قید شده است.
وی افزود: شرکت آب و فاضلاب مکلف بوده هر سه ماه گزارش اقدامات و نحوه هزینه کرد را به شورای شهر ارائه دهد.
تهرام/7244//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.