به گزارش روز یکشنبه ایرنا از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سعید اوحدی در آیین تکریم و معارفه رئیس این سازمان با اشاره به اساس کار فرهنگی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در خصوص فعالیت‌های فرهنگی سه شاخص اصلی را برشمرده‌اند، نخستین موضوع جهت گیری در خصوص کار فرهنگی و فعالیت فرهنگی است، اگر کار فرهنگی جهت‌گیری مناسبی نداشته باشد، فعالیت فرهنگی می‌تواند به ضد فرهنگ تبدیل شود.
وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب مکررا در بیانات خود بر بصیرت افزایی تاکید می کنند، گفت: براین اساس با مجموعه اندیشه‌ورز و اتاق فکری که شهردار تهران بر تشکیل آن در سازمان تاکید داشتند، جهت گیری فعالیت هایمان روشن خواهد شد.
اوحدی افزود: ما به دنبال فرهنگی هستیم که در طول چهل سال انقلاب چنان ریشه‌های این شجره طیبه را آبیاری کرد که در مقابل سخت‌ترین طوفان‌ها مقاومت کردیم، فرهنگ اسلامی، دینی، انقلابی که در شاخص دوم باید به صورت هنرمندانه و در قالب هنر ارائه شود تا تاثیرگذار باشد.
رئیس جدید سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: ما به دنبال فعالیت فرهنگی کمی و کلیشه‌ای نیستیم بلکه به دنبال فعالیت فرهنگی هستیم که با حضور هنرمندان و ظرفیت عظیم آنها پایه گذاری شده است.
وی اضافه کرد: در زمان مدیریت پیشین سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، محمود صلاحی 129 هفته ویژه برنامه چهارشنبه‌های هنر را با حضور هنرمندان نامدار برگزار کرده است و من از او دعوت می‌کنم که یکصد و سی امین چهارشنبه هنر را نیز من و ایشان در کنار هم برگزار کنیم.
اوحدی با بیان اینکه کارهای فرهنگی باید از جذب مخاطب برخوردار باشد، اظهار کرد: در جلسه ای با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مقرر شد که با برنامه ریزی مناسب بتوانیم نسل جدید را با فناوری جدید ارائه فعالیت فرهنگی آشنا کنیم، بارها دیدیم که فیلمی با هزینه سنگین ساخته می‌شود اما اثرگذار نیست در عین حال، یک انیمیشن کوتاه با چندین برابر هزینه کمتر می‌تواند اثرگذار باشد.
رئیس جدید سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: امسال در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب هستیم حتما باید کار بزرگی را انجام دهیم و مخاطبمان نسل سوم ما ، انقلاب و جنگ را ندیده اند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران منتسب به رهبر معظم انقلاب است، افزود: تدبیر ایشان در چینش هیئت امنای سازمان که متشکل از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهردار تهران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، وزیر آموزش و پرورش، فرمانده نیروی مقاومت بسیج، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، رئیس سازمان صدا و سیما، مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و ... است، نشان می‌دهد که این سازمان چقدر برای ایشان مهم است.
رئیس جدید سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به همکاری مستمر این سازمان با هیئت امنا گفت: یکی از راهبردهای اساسی من در سازمان حفظ این ساختار وزین است و امیدواریم بتوانم از این جمع ارزشمند به نحو صحیحی بهره‌مند شویم.
اوحدی اظهار کرد: زیرساخت‌ها و ابزاری در اختیار سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران قرار دارد که به نظر من شبیه به آن در هیچ‌کجا وجود ندارد، ما منابع انسانی متخصصی در فرهنگسراها و پردیس‌ها و مجموعه‌هایمان داریم که امیدواریم با پشتیبانی شهرداری، شورای اسلامی شهر تهران و به برکت این نیروی کارآمد و نیروی انسانی ارزشمند گام‌های بلندی را برداریم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، فرهنگ را باعث حیات آزادگان دانست و گفت: دوران اسارت، ویرانی بود، اسارت تحریم اقتصادی، سیاسی و اجتماعی بود اما آنچه باعث حیات آزادگان شد، به فرموده رهبر معظم انقلاب که اسرا ذخایر بزرگ این انقلاب هستند، نه ذخیره اقتصادی، نه ذخیره سیاسی بلکه فرهنگ بود که باعث احیای اسارت شد. آنچه باعث حیات، نشاط و سربلندی اسرا شد؛ توجه به مقوله فرهنگ بود.
اوحدی افزود: در دنیای اسارت در جوار سیدعلی‌اکبر ابوترابی‌فر سید اسرا نشسته بودیم و حاج آقا یک تکه کلامی داشتند که «پاک باش و خدمت گذار» جمله‌‎ای را از او نقل می‌کنم «راز عظیم خلقت این گنجینه بزرگ آفرینش، هدف خداوند از آفرینش بشر و همه انبیا و آنچه عرفا، زهاد و سالکان طریق در عالم خلقت به دنبال آن بوده‌اند آن سر مگو نیست مگر خدمت به هم نوع بدون هیچ چشم داشتی» اسیری سوال کرد: خدمت تا کجا؟ و او گفت «تا جایی که خاک شوی و دیگران و مردم برای رسیدن به خواسته‌های مشروعشان پا روی تو بگذارند و عبور کنند.»
آیین تکریم و معارفه رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران روز شنبه 12 اسفندماه با حضور محمدعلی نجفی شهردار تهران، حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی امام جمعه موقت تهران، احمد مسجدجامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران، ولی‌الله شجاع پوریان معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، سعید اوحدی رئیس جدید سازمان فرهنگی هنری و محمود صلاحی رئیس پیشین این سازمان، حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت، محمدحسن طالبیان معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مجید صدری مدیرعامل مخابرات ایران در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
تهرام/7245//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.