سید احمد صفوی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا به برپایی پایگاه های توزیع نهال در شش بوستان منطقه 20 اشاره کرد و افزود: طرح نهضت درختکاری از 2 ماه گذشته در این منطقه در حال اجراست و در این مدت 2 هزار نهال در منازل شهروندان و 39 هزار اصله نیز در سطح منطقه و فضاهای سبز شهری کاشته شده است.
وی با بیان اینکه کاشت 100 هزار نهال در طرح نهضت درختکاری منطقه 20 پیش بینی شده است، عنوان داشت: برای سهولت دسترسی و ترغیب برای درختکاری پایگاه ها از 9 تا 15 اسفند از ساعت 9 تا 11 صبح فعال هستند.
صفوی ادامه داد: بوستان های حسن زاده در خیابان شهید نبی پور، ایثار در خیابان منتظری، گلگون در محله 13 آبان، ماهور در فلکه اول دولت آباد، دانش در ضلع شرق حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و نورعلیزاده واقع در شهرک نظامی از جمله موقعیت های توزیع نهال منطقه 20 هستند.
وی به اهمیت توسعه فضاهای سبز شهری و خانگی برای مقابله با آلودگی هوا اشاره کرد و افزود: فصل درختکاری فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ درختکاری و توسعه فضاهای سبز شهری به ویژه در منازل، مدارس، ادارات و مجتمع های مسکونی با مشارکت شهروندان است.
شهردار منطقه 20 یادآور شد: مرکز تحقیقات و آموزش و مشاوره فضای سبز این منطقه آماده خدمات رسانی به شهروندان در خصوص ارائه مشاوره و آموزش های تخصصی است و علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 96029549 تماس بگیرند.
صفوی عنوان داشت: نهال های توزیعی برای شهروندان سه ساله و مثمر نظیر سیب، آلو، گیلاس، خرمالو و برای کاشت در بخش فضای سبز از گونه های پسته وحشی، کاج مشهد، بلوط، گز، سرو کوهی، اکالیپتوس، زبان گنجشک، بید مجنون، سنجد، زیتون، عناب است که با اقلیم منطقه کاملا سازگاری دارند.
منطقه 20 (شهرری) جنوبی‌ترین منطقه شهری شهرداری تهران است و دارای پنج ناحیه داخل محدوده و 2 ناحیه خارج محدوده و 21 محله است.
تهرام/3218//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.