به گزارش ایرنا ، کارخانه صنایع شیر تهران شهداد موسوم به وارنا یکی از مهمترین کارخانه های لبنی استان تهران است که به دلیل مشکلات مالی ، در آستانه تعطیلی قرار گرفته و مسئولان این کارخانه بارها اقدام به تعدیل نیرو کرده اند.
ده ها نفر از کارگران این کارخانه روز شنبه به دلیل عدم پرداخت دستمزد و حق و حقوق از سوی مسئولان کارخانه ، در محوطه این کارخانه حضور پیدا کرده و خواستار توجه مسئولان شهرستان به مشکلاتشان شدند.
ماه گذشته با برگزاری چندین جلسه تخصصی با حضور فرماندار و مسئولان این کارخانه که علاوه بر مشکل تولید ، ده ها میلیارد تومان پول شیر به دامداران شهرستان ورامین بدهکار است ، قرار شد که کارخانه شیر چوپان ، یکی از معروف ترین برند های تولید لبنیات منطقه به صورت مشارکت ، مشکلات کارخانه وارنا را برطرف کند.
در سفر بهمن ماه استاندار تهران به شهرستان ورامین ، محمد حسین مقیمی با حضور در محل کارخانه ، با مشکلات این واحد تولیدی آشنا شد ولی مسئولان کارخانه وارنا با وجود توافقات صورت گرفته با کارخانه چوپان ، خواستار کمک مستقیم استان برای رفع مشکلاتشان بدون مشارکت با این کارخانه شدند.
با وجود آن که تنها یک بخش از این کارخانه به تولید محصولات لبنی از جمله بستنی اقدام می کند ، پرداخت حقوق اندک کارگر مشغول در آن با تأخیر مواجه شده و این امر در روزهای پایانی سال ، مشکلات عدیده ای را برای کارگران آن به وجود آورده است.
کارخانه تهران شهداد که اکثر افراد آن را به نام کارخانه وارنا می شناسند در سال 1385 با حضور معاون اول رئیس جمهور وقت فعالیت خود را با ظرفیت تولید روزانه 100 هزار تن محصولات لبنی آغاز کرد.
با فوت حسن توکلی صاحب اصلی کارخانه در دیماه سال 91 ، فعالیت این کارخانه با مشکلات عدیده ای مواجه شد تا جایی که هم اکنون این کارخانه چند ده میلیارد تومان به دامداران ورامین بابت خرید شیر بدهکار است و تولید این کارخانه به روزانه 10 هزار تن کاهش یافته است.
مسئولان کارخانه شیروارنا در ماه های اخیر بارها قصد تعطیلی آن را داشته اند که با پیگیری فرماندار ورامین و برگزاری جلسات متعدد با مسئولان وزارت جهاد کشاورزی و صنعت و معدن ، از تعطیلی آن جلوگیری شد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.