به گزارش ایرنا، محمدحسین مقیمی روز پنجشنبه در حاشیه این مراسم گفت: تلاش می کنیم که همزمان با آبرسانی و بهره برداری از مسکن مهر در شهرستان پردیس، فاضلاب این شهرستان هم به بهره برداری برسد.
وی با اشاره به فرصت ها و جاذبه های سرمایه گذاری در این شهرستان گفت: پردیس ظرفیت الگو شدن در کشور را دارد و همه ما باید تلاش کنیم که پردیس محلی برای آسایش و آرامش فکری مردم این شهرستان باشد.
مدیر عامل آب منطقه ای تهران نیز در این آیین گفت: منابع تامین آب شرب استان تهران تهران سد لار، ماملو، طالقان، امیر کبیر و لتیان است و بعد از سیستان و بلوچستان فقیرترین به لحاظ منابع آبی است.
رضا بختیاری افزود: برای برون رفت از این بحران در سه بخش تامین، تعامل بخشی و رودخانه ها برنامه ریزی کردیم ولی به دلیل مشکلات نتوانستیم طی 35 سال گذشته تاسیسات قدیمی تهران را نوسازی کنیم.
وی با اشاره شرایط بحرانی دشت های استان تهران و فرونشست زمین گفت: این فرونشست در برخی نقاط برای خطوط راه آهن مشکل ایجاد می کند بطوریکه در جنوب تهران تا 25 سانتیمتر زمین فرونشسته است.
مدیر عامل آب منطقه ای استان تهران با اشاره به ساماندهی رودخانه ها گفت: آزاد سازی و پاکسازی رودخانه ها و راه اندازی دیسپاچینگ ، پایش آنلاین رودخانه های تهران برای رصد آلودگی در 11 ایستگاه هر 15 دقیقه رودخانه های تهران را کنترل می کنیم.
وی افزود: در پردیس بارگذاری اضافه جمعیت داریم مسکن مهر و صنایع آلاینده که تنها 10 درصد آنها مجوز دارند در حوزه آبریز ماملو و شهرستان پردیس هستند که برای رفع این مشکل باید به دنبال راهکار اساسی باشیم.
شهرستان پردیس با 138 هزار نفر جمعیت در شرق استان تهران واقع شده است. از شرق با دماوند و از غرب با شهرستان تهران مرز مشترک دارد.
تهرام/9441//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.