به گزارش روز سه شنبه ایرنا، همزمان با سالروز شهادت بانوی دوعالم حضرت فاطمه زهرا(س)، اجتماع بزرگ عزاداران فاطمی امروز از ساعت 9 صبح با برپایی دسته جات عزاداری، سینه‌زنی و زنجیرزنی و همچنین ایستگاه های صلواتی از امامزاده شمس‌الدین محمد (ع) شهر دماوند آغاز و به سمت گلزار شهدای گمنام مسجد جامع این شهر برگزار شد.
در این اجتماع بزرگ، اقشار مختلف مردم با حضور در مراسم نوحه‌ سرایی و سینه ‌زنی، در سوگ بانوی دو عالم اشک ماتم ریختند.
حجت الاسلام و المسلمین کاظم فتاح دماوندی، امام جمعه شهرستان دماوند در حاشیه این مراسم اظهار کرد: حضرت زهرا (س) الگوی همه زنان و مردان و اسوه ایثار و فداکاری برای اقشار مختلف مردم است.
وی با اشاره به اهمیت مراسم بزرگداشت حضرت زهرا (س) و تاکید بر باشکوه برگزار شدن اینگونه مراسمات، گفت: حضرت زهرا(س) مادر تمامی ائمه اطهار (ع) هستند و با وجود شرایط سختی که در آن دوران داشتند، خیرات و برکات فراوانی از این خانواده به نیازمندان و فقرا می رسید.
این مقام مسئول ادامه داد: حضرت فاطمه (س) در اوج سختی ولایت مداری خود را حفظ کردند و برای ماندگاری و دوام اسلام کوشیدند که لازم است ما نیز از این بانوی گرامی درس بگیریم.
امام جمعه دماوند ادامه داد: حضور در این مراسم ها و عزاداری ها علاوه بر شور فاطمی، نیازمند شعور است که در این راستا تقویت فرهنگ فاطمی در بین تمامی نسل ها به ویژه نسل جوان جامعه ضروری است.
لازم به ذکراست، مراسم اطعام روز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و شام غریبان آن حضرت در حسینه های و مساجد دماوند برگزار می شود.
برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
تهرام/7246/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.