به گزارش ایرنا، روز سه شنبه در چهل و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران که به بررسی جزئیات لایحه پیشنهادی بودجه سال آینده اختصاص داشت در بندی مبنی بر فروش اموال منقول و املاک مازاد شهرداری برای تامین بودجه این نهاد، حاشیه هایی ایجاد شد.
در ابتدای بررسی این بند، محمد سالاری رییس کمیسیون معماری و شهرسازی پیشنهاد حذف آن را مطرح کرد و گفت: فروش اموال منقول و غیرمنقول 700 میلیارد تومان در بودجه سال 97 پیش بینی شده است که در واقع ادامه رویه گذشته است.
ناهید خداکرمی دیگر عضو شورا نیز بر صحبت های سالاری صحه گذاشت و خواستاد حذف این بند در لایحه شد.
در ادامه بررسی این بند، بهاره آروین عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر نیز یادآور شد: پیوست لیست این اموال و املاک در اختیار اعضا است و می توانند ملاحظه کنند.
وی با مخالفت با حذف این بند گفت: رویکرد ما کوچک سازی و سبک کردن شهرداری تهران است و این بند در این راستا قرار دارد.
حسن رسولی خزانه دار شورای اسلامی شهر تهران نیز به عنوان مخالف حذف این بند از لایحه بودجه سال 97 شهرداری، وجود این بند را موجب ایجاد ارزش افزوده عنوان کرد.
براساس این گزارش، سالاری در اعتراض به لیست فروش املاک شهرداری در لایحه بودجه گفت: در دوره گذشته به اسم سرمایه‌گذاری املاک، اراضی را فروخته و یا تهاتر شد و بعد از آن نوبت به شرکت شهروند، شهرآفتاب و برج میلاد رسید که شورای جدید مستقر شد و امروز می خواهند با همان بهانه‌ها شهر را بفروشند.
بعد از صحبت های سالاری مهدی پندار مدیر برنامه ریزی و بودجه شهرداری تهران پشت تریبون حاضر و از این بند لایحه دفاع کرد و گفت: قصد این بند از لایحه بودجه بحث مشارکت است و اگر این بند حذف شود عملا سه بند مرتبط با آن نیز حذف شده و 2 هزار و 400 میلیارد تومان از محل درآمدهای بودجه کاهش می یابد.
سالاری پس از استماع دفاع مدیر برنامه و بودجه شهرداری تهران خطاب به وی اظهار کرد: مفهوم سرمایه‌گذاری با فروش فرق می‌کند و سپس با صدای بلند رو به هاشمی گفت: آقای رییس دروغ می‌گوید.
محسن هاشمی رییس شورای اسلامی شهر تهران نیز در این خصوص اظهار کرد که نمی‌خواهیم املاک و اراضی را ترشی بیندازیم بلکه باید تبدیل به احسن شود.
سالاری در پاسخ به وی اظهار کرد: قالیباف هم می‌خواست تبدیل به احسن کند.
به گزارش ایرنا، در نهایت پیشنهاد حذف بند فروش اموال و املاک با عدم موافقت اعضای شورای اسلامی شهر تصویب نشد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: مهدی مقدر**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/9343/1735//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.