به گزارش روزیکشنبه ایرنا به نقل از اداره کل هواشناسی تهران، بر اساس بررسی و تحلیل آخرین داده ها و نقشه های پیش یابی هواشناسی، طی 2 روز آینده آسمان استان تهران صاف تا نیمه ابری و غبارآلود پیش بینی می شود.
بر اساس این گزارش، تا روز سه شنبه به دلیل پایداری و سکون نسبی جو، پتانسیل افزایش آلاینده ها جوی و کاهش کیفیت هوا بخصوص در بخش های مرکزی و پرتردد وجود دارد و پیش بینی می شود در اغلب مناطق شهر تهران شاخص کیفیت هوا در شرایط ناسالم برای همه افراد قرار گیرد.
اداره کل هواشناسی همچنین پیش بینی کرده است: دمای هوای استان تهران تا روز سه شنبه سه درجه سانتیگراد افزایش می یابد.
در شبانه روز گذشته ورامین و فرودگاه امام خمینی (ره) با دمای 10 درجه سانتیگراد گرم ترین و فیروزکوه با 12 درجه زیر صفر سردترین نقاط استان گزارش شده اند.
دمای تهران در این مدت نیز بین یک درجه تا 8 درجه سانتیگراد در نوسان بوده است.
مرکز پایش آلودگی هوای اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران نیز از دیروز طی اطلاعیه ای نسبت به وارونگی دما تا روز سه شنبه هشدار داده و به شهروندان توصیه کرده است: افراد مبتلا به بیماری های قلبی و ریوی، کودکان و سالمندان از تردد غیرضروری در فضای باز خودداری کرده و سایر افراد نیز فعالیت های طولانی مدت را در فضای باز کاهش داده و از انجام فعالیت های ورزشی خودداری کنند.
براساس مصوبه کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران که امروز به ریاست استاندار در فرمانداری ری برگزار شده، همه مهدهای کودک، پیش دبستانی و مقطع ابتدایی مدارس استان به جز شهرستان های پردیس ، فیروزکوه و دماوند دوشنبه تعطیل هستند.
* برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: نادره وائلی زاده انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/ 9754 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.