به گزارش ایرنا، محمد جواد حق شناس روز یکشنبه در چهل و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران افزود: این کاهش بودجه بر خلاف اهداف و رویکردهایی است که مدیریت شهری در دوره کنونی آن را دنبال می کند.
وی گفت: نقد رویکردهای کالبد محور در گذشته، باید با اصلاح روندهای نادرست، جامه عمل به خود بگیرد که متأسفانه باید گفت این امر در عمل رخ نداده است.
حق شناس گفت: در بودجه مصوب سال 96 شهرداری تهران، سهم حوزه مأموریتی فرهنگی و اجتماعی، 8 درصد از بودجه کل و به میزان 1467 میلیارد تومان از 17 هزار و 900 میلیارد تومان کل بودجه است که از این میزان، 584 میلیارد تومان از منابع برای مصرف در بخش هزینه ای مصوب شده و 882 میلیارد تومان، اعتبارات مصوب برای تملک دارائی های سرمایه ای مصوب شده است.
عضو شورای شهر تهران افزود: این اعتبارات، فارغ از سهم 2 درصدی حوزه فرهنگی و اجتماعی از اعتبارات نقدی معاونت ها، سازمان ها و شرکت های وابسته به شهرداری تهران است که در راستای ترویج فرهنگ شهروندی و ارتقاء سطح فرهنگ پذیری شهروندان تهرانی در تبصره 36 بودجه سال جاری مصوب شده است.
وی گفت: با این حال و با ابراز تأسف، در لایحه بودجه سال 97 شهرداری تهران، سهم حوزه مأموریتی فرهنگی و اجتماعی به 6 درصد کاهش یافته و از 17 هزار و 500 میلیارد تومان کل بودجه، یکهزار و 115 میلیارد تومان به این حوزه اختصاص پیدا کرده که از این میزان 558 میلیارد تومان به اعتبارات هزینه ای و 557 میلیارد تومان به تملک دارائی های سرمایه ای اختصاص دارد که در مقایسه با بودجه مصوب سال 96، 37 درصد کاهش را نشان می دهد .
وی عنوان کرد:با حذف تبصره 36 بودجه،سهم 2 درصدی حوزه فرهنگی ازاعتبارات نقدی دستگاه های زیرمجموعه شهرداری تهران نیز حذف و به ردیف های بودجه منتقل شده است.
حق شناس گفت: شایسته بود شهرداری تهران در لایحه پیشنهادی خود، توجه به حوزه فرهنگی و اجتماعی را لحاظ میکرد که این مهم رخ نداده و بی تردید شورای شهر نسبت به اصلاح این رویه در بودجه پیشنهادی اقدامات لازم را انجام خواهد داد.
شهردار تهران چندی پیش لایحه بودجه، 17 هزار و 500 میلیارد تومانی سال آینده را به شورا تقدیم کرد و کمیسیون های شورای شهر در حال بررسی این لایحه جهت تصویب هستند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید
خبرنگار: معصومه آقا امینی انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7244/1735 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.