کریم ذوالفقاری روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح پروژه های کشاورزی شهرستان ورامین که با حضور استاندار تهران صورت گرفت به خبرنگار ایرنا گفت : به دلیل توجیه دار بودن تولید بخش کشاروزی و ارتباط موثر کشاورزان و بخش دولتی ، 114 پروژه کشاروزی با هزینه ای بالغ بر 194 میلیارد تومان در مناطق مختلف استان به بهره برداری می رسد.
وی گفت : این پروژه ها در تمامی بخش های دام ، طیور ، زنبورداری ، آبزیان گلخانه و صنایع تبدیلی در کل شهرستان های استان اجرا شده است.
ذوالفقاری تصریح کرد: با بهره برداری از این پروژه های کشاورزی ، 4 هزار و 276 فرصت شغلی پایدار در استان تهران ایجاد می شود.
وی گفت: تمامی دستگاه های دولتی ، پروژه های خود را در دو هفته دولت و دهه فجر افتتاح می کنند و جهاد کشاورزی علاوه بر این ایام ، در هفته جهاد کشاورزی نیز پروژه های خود را مورد بهره برداری قرار می دهد و این تعداد پروژه از هفته دولت تا کنون اجرا شده و تا پایان سال نیز واحدهای جدیدی احداث و مورد بهره برداری قرار می گیرد.
وی با تأکید بر ایجاد واحدهای صنایع تبدیلی در استان تهران گفت : 50 درصد از 5 میلیون و 700 هزار تن محصول تولیدی در استان تهران فراوری می شود و تلاش می گردد با ایجاد واحدهای صنایع تبدیلی جدید ، این میزان افزایش یابد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با اشاره به این که ایجاد واحدهای گلخانه ای یکی از راه های مقابله با بحران کم آبی در استان تهران است افزود : در حال حاضر 3 هزار و 158 هکتار گلخانه فعال در سه تیپ قارچ ، سبزی و صیفی و گل شاخه بریده در استان تهران فعالیت است که این میزان ، 30 درصد از گلخانه های سطح کشور را شامل می شود.
وی تصریح کرد: اشتغال زایی گلخانه در هر هکتار 5 نفر مستقیم و 10 نفر غیر مستقیم است در حالی که هر 5 هکتار زمین زراعی روباز یک فرصت شغلی مستقیم ایجاد می کند.
خبرنگار: سید حسن میری انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.