احمد بانی ابیانه روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: یکهزار و 400 دانش آموز دختر برگزیده در سطح مدارس منطقه 12 روز پنجشنبه (پنجم بهمن ماه) در رشته های قرائت، ترتیل، حفظ، حفظ ویژه(حفظ پنج جزء، 10جزء، 20جز و کل قرآن)، مفاهیم، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، احکام، در مسیر شکوفایی (آشنایی با موضوع تقلید و مرجعت)، انشای نماز، تواشیح و همخوانی قرآن در دبیرستان شهید نواب صفوی با یکدیگر رقابت کردند.
وی گفت: یکهزار و 600 دانش آموز پسر روز جمعه(ششم بهمن ماه) علاوه بر رشته های مذکور در رشته های اذان و مداحی با یکدیگر رقابت کردند.
بانی ابیانه افزود: برگزیدگان این مسابقات، به مرحله استانی سی و ششمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان راه خواهند یافت.
کارشناس مسئول قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش منطقه 12 شهر تهران، هدف از برگزاری این مسابقات را انس بیشتر دانش آموزان با قرآن، رقابت سالم قرآنی و بهره مندی دانش آموزان از مفاهیم قرآنی در زندگی عنوان کرد.
وی گفت: یکی از بهترین راه های پیشگیری از آسیب های اجتماعی، انس دانش آموزان با قرآن است، دانش آموزانی که در فضای قرآنی قرار می گیرند کمتر به سمت بزه های اجتماعی گرایش پیدا می کنند.
بانی ابیانه با اشاره به برنامه های قرآنی آموزش و پرورش منطقه 12 شهر تهران در دهه مبارک فجر اظهار کرد: در این دهه برنامه های مختلف فرهنگی، هنری و قرآنی در مدارس برگزار می شود که برگزاری محافل انس با قرآن، تلاوت قرآن و حفظ سوره فجر از این جمله است.
به گزارش ایرنا، در منطقه 12 شهر تهران 55هزار دانش آموز در 220 مدرسه تحصیل می کنند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7245//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.