محمد بدری روز سه شنبه در حاشیه جلسه ستاد بحران شهرستان دماوند با اشاره به امکانات موجود شهرستان در بخش ستاد بحران به خبرنگار ایرنا اظهار کرد که از این تعداد مجتمع برف شرکت نفت، هلال احمر و امامزاده هاشم (ع) دارای تجهیزات کامل امدادی هستند.
وی اظهارداشت :دماوند از جمله شهرستان های استان تهران است که در فصولی از سال بسیار مهاجرپذیر بوده که با احتساب این افراد نمی‌توان به صورت صددرصد با هرگونه حادثه احتمالی مقابله کرد اما با وجود ظرفیت دائم، خدمات در چند ساعت اولیه بروز بحران به افراد ارائه می‌شود.
وی با اشاره به پایگاه اقماری چناران به عنوان انبار امدادی شهرستان دماوند، گفت: این مکان از تعدادی سوله تشکیل شده و از سال گذشته تاکنون نیز با همکاری‌ سایر ادارات در حال تکمیل محتویات انبار هستیم که شهرداری رودهن و آبسرد تاکنون همکاری های موثری در این زمینه داشتند.
معاون جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند به طرح شناسنامه امدادی در روستاهای شهرستان اشاره کرد و گفت: با هماهنگی های صورت گرفته توسط دهیاران، اطلاعات ساکنان هر منطقه در این طرح درج می شود تا در زمان بروز بحران، امکان خدمات رسانی بهتر و سریع تر را داشته باشیم؛ این شناسنامه شامل اطلاعات کامل خانوار است و ساکنان دائمی روستا و اجناس ارائه شده مانند چادر امدادی و مواد غذایی در آن ثبت می‌شود.
این مقام مسئول با اشاره به حادثه ریزش بهمن سال گذشته درمحور هراز، خاطرنشان کرد: طرحی تحت عنوان طرح عملیاتی محور هراز و فیروزکوه توسط جمعیت هلال احمر طراحی شده که آماده ارائه به دیگر ارگان‌های خدمات‌رسان است؛ در این طرح نقاط پرخطر محورها شناسایی شده است که با کمک پلیس‌ راه و پد بالگرد و غیره مشکلی در هنگام حادثه نخواهیم داشت.
بدی گفت: سیستم جمعیت هلال احمر حتی در زمان قطع شدن اینترنت نیز امکان اخذ هرگونه اطلاعات را دارد اما باید بتوان همه جا این سیستم را فراگیر کرد تا خدمات به موقع انجام شود.

** راه اندازی سامانه یکپارچه سازی مدیریت بحران در اولویت قرار گیرد
سعید طاهری، رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند در ادامه این جلسه در خصوص بحث مدیریت بحران بیان کرد: 28 نفر از اعضای داوطلب جمعیت هلال احمر شهرستان نقاط ضعف و قوت روستاها را بررسی کرده اند که تاکنون به نتیجه مطلوب دست یافتیم.
وی با اشاره به ایجاد برنامه سامانه یکپارچه سازی مدیریت بحران جمعیت هلال احمر استان تهران، گفت: در هنگام زلزله، گروه های ارزیاب گزارش اولیه از قبیل تعداد جمعیت، تعداد آمبولانس، تعداد چادرها و دیگر تجهیزات را مورد بررسی قرار می دهند که در صورت راه اندازی پارک اضطراری، مرکزی تحت عنوان فرماندهی کنترل عملیات راه اندازی می شود.
وی خاطر نشان کرد: تمامی دهیاری ها، بخشداری ها و شهرداری ها باید ظرف مدت یک ماه سامانه یکپارچه سازی مدیریت بحران را به روز کنند و باید به این موضوع توجه داشت که حاشیه حوادث، روستاها هستند و نقص ما نقص خدمت رسانی در روستاهاست.
شهرستان دماوند با جمعیتی افزون بر 100هزار نفر در 45 کیلومتری شهر تهران قرار گرفته است. این شهرستان از شمال با استان مازندران، از شرق با شهرستان فیروزکوه، ازجنوب با استان سمنان و از غرب با شهرستان شمیرانات و تهران همسایه است که این شهر از2بخش مرکزی و رودهن تشکیل می شود.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: الهام حیدری انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7246/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.