با حضور دبیر کل جمعیت هلال احمر 500 امدادگر و داوطلب جمعیت هلال احمر در اردبیل تجلیل شدند.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، در مراسمی که در مجتمع فدک اردبیل برگزار شد از داوطلبان و امدادگران جمعیت هلال احمر استان اردبیل که در زلزله اخیر در کرمانشاه حضور فعال داشتند با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل در این مراسم اظهار کرد: نیروهای ما از همان ساعت‌های اولیه زلزله به مناطق زلزله‌زده در غرب کشور به ویژه سرپل ذهاب و برخی شهرهای کرمانشاه اعزام شدند تا به سرعت عملیات امدادرسانی و کمک‌رسانی را انجام دهند.
بهرام غیبی خاطرنشان کرد: در روزهای اول 250 نفر از نیروهای عملیاتی ما برای امدادرسانی و سپس آواربرداری و اسکان به منطقه کرند غرب و سرپل ذهاب اعزام شدند که به دنبال این عزیمت تیم‌های پشتیبانی نیز عملیات بارگیری و ارسال موادغذایی و اقلام مورد نیاز زلزله‌زدگان را انجام دادند.
وی با بیان اینکه در دو ماه اخیر محموله‌های متعددی از استان به زلزله‌زدگان غرب کشور اعزام شده است، گفت: همچنان تیم حمایت روانی ما در منطقه حاضر است تا با مداخله به هنگام تقویت روحیه زلزله‌زدگان برای ادامه حیات و زندگی را انجام دهند.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل با اشاره به اینکه مردم این استان بیش از 4.5 میلیارد تومان به زلزله‌زدگان کمک کرده‌اند، افزود: میزان کمک‌های نقدی هلال احمر 300 میلیون تومان و کمک‌های غیرنقدی نیز 2 میلیارد و 500 میلیون تومان بوده است که در کنار آن کمک‌های مردمی نیز جمع‌آوری و به منطقه اعزام شده است.
غیبی با بیان اینکه نیروهای آموزش دیده ما در قالب تیم‌های واکنش سریع در بروز زلزله و حوادث غیرمترقبه به سرعت عملیات امدادرسانی را انجام می‌دهند، تصریح کرد: در مناطق مختلف استان بیش از 32 هزار امدادگر و داوطلب جمعیت هلال احمر آماده ارائه خدمات هستند که ما از توان این نیروها در بروز بلایای طبیعی مختلف با هدف امدادرسانی سریع استفاده می‌کنیم.
وی توسعه برنامه‌های آموزشی را از محور فعالیت‌ها و رویکرد جمعیت هلال احمر در کاهش مخاطرات و مرگ و میرهای ناشی از بروز این حوادث اعلام کرد و افزود: بیشترین تکیه و تاکید ما بر تقویت برنامه‌های آموزشی با گستردگی آحاد مردم است تا شعار هر خانواده یک امدادگر در این استان محقق شود.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل از تجهیز تمام شهرستان‌های استان به انبارهای امدادی و ذخیره‌سازی اقلام مورد نیاز خبر داد و بیان کرد: در این زمینه هیچ مشکلی نداریم.
غیبی از راه‌اندازی امداد هوایی به شرط تکمیل آشیانه بالگرد امدادی خبر داد و اظهار کرد: تمام زیرساخت‌ها برای این امر مهیا شده است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.