به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی ستاد امر به معروف و نهی از منکر، ضمن استماع سخنان صابر طالبیان از چگونگی حادثه، بر حمایت قاطع ستاد امر به معروف و نهی از منکر از آمرین به معروف و ناهیان از منکر مطابق بندهای مصرح در قانون - مصوب 1394 مجلس شورای اسلامی - تاکید شد.
در این ارتباط رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان همدان و معاون امر به معروف و نهی از منکر دستگاه های قضایی و نظامی ستاد استان نیز از شناسایی و دستگیری ضارب معلم آمر به معروف خبر داد.
جعفر شهبازی گفت: اواخر هفته گذشته 2 مرد جوان در یکی از خیابان‌های شهر نهاوند برای 2 زن مزاحمت ایجاد می کنند که یک معلم با دیدن این صحنه، اقدام به امر به معروف می کند.
وی ادامه داد: آمر به معروف پس از انجام وظیفه شرعی، به سمت خانه مادر بزرگ خود که در همان حوالی بود رهسپار می شود، اما 2 فرد یاد شده اقدام به تعقیب وی کرده و یکی از آنها در یک مکانی خلوت با ضربات پی در پی چاقو، این معلم را مجروح می کند.
شهبازی با بیان اینکه فرد مصدوم به بیمارستان خاتم الانبیا تهران منتقل شد، گفت: این آمر به معروف تحت عمل جراحی قرار گرفت و وضعیت جسمی اش رو به بهبود است.
وی تصریح کرد: با همکاری ضابطان و مجموعه قضایی، با وجود نبود سرنخ های اولیه، ضارب اصلی شناسایی و دستگیر شد و در بازجویی ها به جرم خود اعتراف کرد.
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان همدان افزود: 2 زن حاضر در صحنه نیز شناسایی و احضار شدند و نیز به بیان جزئیات این موضوع پرداختند.
وی تاکید کرد: به منظور حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، این پرونده به صورت ویژه در دستگاه قضایی رسیدگی می شود و مجموعه قضایی مصمم است برابر با قانون با افراد خاطی برخورد کند.
شهبازی خاطرنشان کرد: طبق قانون، مجازات کسانی که مبادرت به اعمال مجرمانه نسبت به آمر به معروف و ناهیان از منکر می کنند، قابل تخفیف یا تعلیق و صدور حکم مجازات قابل تعویق نیست.
تنظیم: مهدی مقدر**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/9343//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.