محمدحسین اسماعیلی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به برگزاری نشست تخصصی تحلیل و بررسی جشنواره آواها و نواهای رضوی در محل بنیاد بین المللی امام رضا(ع) در مشهد مقدس گفت: برگزاری جشنواره آواها و نواهای رضوی از جمله ماموریت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران است که تا کنون دو دوره از آن برگزار شده و جلسات تخصصی هماهنگی برای اجرای دوره سوم در حال انجام است.
وی با بیان اینکه در دوره های گذشته جشنواره آواها و نواهای رضوی که جشنواره ای نوپاست، جایگاهی رفیع در جشنواره بین المللی امام رضا (ع) دست یافت، عنوان کرد: این جشنواره در 2 دوره گذشته به جریان تاثیرگذار در حوزه موسیقی آیینی تبدیل شده است.
اسماعیلی یادآور شد: در دوره اول، جشنواره بر موسیقی نواحی و اقوام تاکید شد و آثار ارزشمندی در این حوزه تولید شده و در دوره دوم نیز در سایر زمینه های موسیقی از جمله موسیقی پاپ، ردیف دستگاهی و آکاپلا تاکید شد.
وی با بیان اینکه هنرمندان موسیقی این رشته ها استقبال خوبی از جشنواره داشتند، ابراز امیدواری کرد: در دوره سوم جشنواره حوزه جغرافیایی جشنواره توسعه یافته و هنرمندان مسلمان از سایر کشورها نیز در این جشنواره شرکت کنند.
وی با تاکید بر اینکه عملکرد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران مورد تقدیر مدیرعامل بنیاد امام رضا (ع) قرار گرفت، اظهارکرد: شورای سیاستگذاری جشنواره بین المللی امام رضا(ع) مقرر کرد که فراخوان سومین جشنواره آواها و نواها رضوی با رویکرد بین المللی تدوین و به بنیاد امام رضا (ع) ارائه شود.
وی تاکید کرد: پس از تدوین و تصویب این جشنواره با رویکرد بین المللی برگزار خواهد شد.
جشنواره آواها و نواهای رضوی یکی از بخش هایی جشنواره فرهنگی- هنری امام رضا (ع) است که تا کنون سه دوره آن به میزبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران برگزار شده است.
خبرنگار: معصومه آقا امینی **انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7244//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.