به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران، سیدرضا صالحی امیری در واکنش به انتقادات مطرح شده درباره حضور او در معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و ریاست کمیته ملی المپیک در یادداشتی به این انتقادات پاسخ داد.
متن این یادداشت بدین شرح است: از ایجاد فضای نقد و نقادی در کشور که از ابتدا شعار و وعده ما به مردم بود و کماکان نیز به آن عهد وفاداریم، تشکر می‌کنم.
بر اساس اساسنامه، ریاست کمیته ملی المپیک در ایران افتخاری بوده، شغل محسوب نمی‌شود و مانند بیش از 180 کشور جهان یک جایگاه سیاسی بوده و هست، ولی دبیرکل به‌ عنوان مدیر اجرایی از میان مدیران جامعه ورزشی انتخاب می‌گردد. هدف این کار ارتقای جایگاه کمیته در سطح ملی و جلب و جذب امکانات برای تقویت ورزش قهرمانی کشور است.
صالحی امیری در ادامه این یادداشت بیان کرده؛ تصدی این پست هیچ‌گونه منع قانونی نداشته و مغایرتی با مسئولیت اجرایی ندارد. اینجانب نیز بر اساس همین منطق و رویه کاندید شدم. (آقایان محلوجی، کلانتری و هاشمی‌طبا هم‌زمان با تصدی وزارتخانه و سازمان، ریاست کمیته المپیک را نیز بر عهده داشتند)
در ادامه این یادداشت آمده؛ اساساً سرمایه اجتماعی ما در دولت و شهرداری، جوانان بوده و هستند. اینجانب از ابتدا پیشتاز زمینه‌سازی برای حضور جوانان و زنان در عرصه مدیریتی بوده و هستم؛ و عمیقاً معتقدم که باید راه را برای آنان باز کرد. عملکردم در طول دوره مدیریت نیز شاهدی بر این مدعاست.
صالحی امیری بیان کرده؛ کار در شهرداری امری خطیر، دشوار و پرچالش می‌باشد و حضور جوانان عزیز که انگیزه، جسارت و خلاقیت بالایی دارند در این حوزه، می‌تواند کشور را به قله توسعه و تعالی برساند.
در ادامه این یادداشت آمده؛ در حال حاضر هیچ اصراری بر ماندن در پست معاونت اجتماعی و فرهنگی ندارم و آمادگی دارم به احترام افکار عمومی داوطلبانه و صادقانه این پست را به جوانان حوزه فرهنگ و هنر واگذار نمایم تا بتوانند به کمک شهردار فرهیخته و شورای منتخب مردم این بار سنگین را به مقصد و مقصود برسانند.
به گزارش ایرنا، سیدرضا صالحی امیری روز دوشنبه(25 دی ماه) در یازدهمین مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک با اعلام انصراف محمود خسروی وفا دیگر نامزد ریاست کمیته المپیک و کسب رای اکثریت اعضای مجمع به عنوان رئیس این نهاد ملی ورزشی ایران برگزیده شد.
حضور همزمان صالحی امیری در معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و ریاست کمیته ملی المپیک با انتقاداتی مواجه بوده است.
محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه سی و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران رفتن یا ماندن صالحی امیری از معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران را منوط به تصمیم گیری محمدعلی نجفی شهردار تهران دانست.
وی گفت: از زمانی که صالحی امیری وارد شهرداری شد مسئله حضورش در انتخابات ریاست کمیته ملی المپیک مطرح بود و شهردار تهران هم در یک برنامه تلویزیونی گفت که صالحی امیری یا باید شهرداری را انتخاب کند یا کمیته ملی المپیک را.
هاشمی افزود: هر چند که صالحی امیری عنوان کرده در مورد این مطلب استفساریه از مجلس گرفته اما من آن را ندیده‌ام.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره داشتن فرصت زمانی صالحی امیری برای اداره معاونت اجتماعی و کمیته ملی المپیک اظهار کرد: این بستگی به نجفی دارد که بخواهد مدیرش 2شغله باشد یا خیر.
وی گفت: شورای اسلامی شهر تهران در حال حاضر قصد ورود جدی به این موضوع را ندارد اما اگر مسئله حضور جدی‌تر شود شورا این مسئله را بررسی می‌کند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7245/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.