یاسر بوداغی روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا گفت : در راستای دست یابی به سند چشم انداز افق 1404 ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب و با توجه به هماهنگی های به عمل آمده در اداره کل فنی عمرانی استانداری تهران ، کاشت نهال در حاشیه راه های استان در دستور کار قرار گرفت.
وی افزود : بر این اساس ، 300 هزار اصله نهال از سوی منابع طبیعی استان تهران در اختیار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران برای کاشت در حاشیه راه ها در نظر گرفته شده که با پیگیری های صورت گرفته از این تعداد ، 30 هزار اصله درخت به شهرستان های ورامین و قرچک اختصاص پیدا کرد.
وی بیان کرد: اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان های ورامین و قرچک با هماهنگی های به عمل آمده مقدمات این امر را فراهم کرده و به محض در اختیار قرار گرفتن نهال ها ، نسبت به غرس آن اقدام می کند.
بوداغی تصریح کرد: واقع شدن شهرستان های ورامین و قرچک در حاشیه کویر مرکزی ، همواره خطر ورود ریزگردها به مناطق مسکونی را افزایش می دهد و کاشت درخت می تواند به عنوان بهترین مانع ، از ورود ریزگردها باشد.
شهرستان های ورامین و قرچک با جمعیتی بالغ بر 500 هزار نفر در 30 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
ورامین از جنوب و شرق در حاشیه به کویر مرکزی قرار دارد و خشکسالی های اخیر ، باعث ورود ریزگردها به مناطق مسکونی شده است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سید حسن میری انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.