به گزارش ایرنا ، اگر قصد داشتید روزی به قرچک ، ورامین و یا پیشوا سفری داشته باشید ، تلاش کنید که یا در اوایل روز و یا در ساعات پایانی شب از تنها مسیر ارتباطی موجود عبور کنید ، چرا که ترافیک های شبانه بخش قلعه نو شهرستان ری که گاه تا چندین کیلومتر نیز ادامه پیدا می کند ، شما را از این سفر منصرف می کند.
مردم جنوب شرق استان تهران سال هاست که برای رسیدن به تهران مجبورند که از تنها جاده موجود استفاده کنند ، جاده ای که در از ری تا ابتدای قرچک 25 کیلومتر فاصله دارد و هر روز هزاران خودرو از شهرستان های پیشوا ، ورامین ، قرچک و حتی گرمسار و ایوانکی در آن تردد کرده و مسافران را به تهران می رسانند.
کمبود فرصت های شغلی در این بخش از استان تهران باعث شده تا بسیاری از افراد مجبور شوند برای کار به تهران عزیمت کنند از این رو در ساعات اولیه و پایانی روز این مسیر شاهد تردد هزاران خودرواست.
وجود تنها یک مسیر دسترسی به تهران باعث شده تا در صورت بروز هر گونه حادثه جاده ای ، ترافیک های شدیدی در این مسیر رخ دهد به گونه ای که بازشدن این گره کور ترافیکی گاه ساعت ها طول می کشد و در هنگام بروز حوادث جاده ای ، گروه های امدادی مجبور می شوند تا به جای آمبولانس از بالگرد استفاده کنند.
در طول این مسیر ، مناطق مسکونی قلعه نو و فیروزآباد شهرستان ری قرار دارد که عبور این حجم از خودروهای عبوری از این مناطق همواره با مشکلاتی مواجه است.
توقف ده ها وانت بار در منطقه قلعه نو که علاوه بر میوه به فروش کفش ، کدو ، کبوتر ، عروسک ، آبلیمو ، جگر و هر آنچه تصور می کنید اقدام می کنند هر شب باعث ایجاد ترافیک در این مسیر به ویژه در ساعات اولیه شب و در مسیر برگشت به سمت شهرستان های قرچک ، ورامین و پیشوا می شود.
توقف این خودروها در حریم جاده باعث می شود که حتی اگر یک خودرو نیز به قصد خرید در کنار آن ها توقف کند ، ده ها خودرو پشت سر آن قرار گرفته و ترافیک چندصد متری ایجاد شود.
چندین مغازه بستنی و شیرینی فروشی که از قدیم الایام در قلعه نو فعالیت می کنند نیز بر حجم این ترافیک افزوده چرا که اغلب خودروهای عبوری برای خرید بستنی در مقابل این مغازه ها به صورت دوبله توقف می کنند و اندک مسیر باقیمانده در بلوار قلعه نو ، گنجایش خود برای عبور خودروها را از دست می دهد.
با توجه به این که قلعه نو در حوزه سیاسی شهرستان ری قرار دارد ، پلیس راهور شهرستان قرچک نمی تواند برای رفع مشکل ترافیک در این منطقه حضور داشته باشند و هیچ نیرویی از پلیس راهور ری نیز در مواقع لزوم حضور ندارند.
مردم شهرستاهای ورامین ، قرچک و پیشوا سال هاست که پشت این ترافیک عمر خود را هدر می دهند و مسئولینی که هر روز شاهد این مشکل هستند تا کنون چاره ای برای رفع آن پیدا نکرده اند.
فرماندار قرچک در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت : مسئولان شهرستان های قرچک و ری با برگزاری جلسات متعدد ، با وحدت رویه تلاش دارند تا از میزان ترافیک در منطقه قلعه نو بکاهند.
مسعود مرسل پور افزود : با مکاتبات صورت گرفته با اداره کل راه و شهرسازی استان تهران ، درخواست تعریض جاده در محدوده بخش قلعه نو ارائه شده تا با تحقق آن بخش عمده ای از مشکل ترافیک بر طرف شود.
وی گفت: با هماهنگی به عمل آمده با نیروی انتظامی ، از فعالیت خودروهای دوره گرد فروش میوه در کنار خیابان اصلی قرچک – ری جلوگیری به عمل می آید تا از میزان ترافیک خودروها در این محدوده کاسته شود.
نماینده مردم شهرستان های ورامین ، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی نیز به خبرنگار ایرنا گفت : سال هاست که این منطقه با ترافیک شدید روبروست و حتی می توان با نصب گارد ریل برای تغییر مسیر خودروهایی که قصد خرید از فروشندگان دوره گرد را دارند ، از میزان ترافیک کاست.
سید حسین نقوی حسینی گفت : مشکل این ترافیک به استاندار تهران و مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران ارائه شده تا با تأمین اعتبار مورد نیاز ، چاره ای اساسی برای ترافیک این منطقه اندیشیده شود.
یکی از مسئولان پلیس راهور شهرستان قرچک نیز در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت : جاده تهران – ورامین در حوزه راه مربوط به تهران بزرگ است ولی به منظور رفع مشکلات ترافیکی ، پلیس راهور قرچک کار رفع ترافیک منطقه قلعه را بر عهده گرفته است.
وی که نخواست نام و عنوانش در گزارش ذکر شود افزود : اوج ترافیک در منطقه قلعه نو شهرستان ری روزهای پایانی هفته است که باعث می شود مردم دقایق زیادی را در ترافیک معطل شوند در حالی که می توان با فعالیت های کوتاه مدت و بلند مدت نظیر احداث کمربندی ، ایجاد دیوار حائل میان جاده اصلی ومنطقه دسترسی و یا انتقال صنوف به مجتمع بین راهی این مشکل را برطرف کرد.

** حجم زیاد خودروهای محور ری – وارمین مهمترین مشکل ترافیک در این محور است
بخشدار قلعه نو شهرستان ری دراین رابطه اظهار کرد: کمبود فرصت های شغلی در شهرستان ورامین و روستاهای اطراف باعث شده است تا بسیاری از افراد مجبور شوند برای کار به تهران عزیمت کنند از این رو در ساعات اولیه و پایانی روز این مسیر شاهد تردد هزاران خودرو باشد.
علی فاضلی ادامه داد: همکاری پلیس راهور در ساعت های پیک ترافیک و تغییرات هندسی بریدگی های داخل روستاهای مسیر T جمع آوری کسب و کارهای مزاحم از برنامه های کوتاه مدتی است که باید انجام شود.
وی افزود: اتصال شهرستان ورامین به تهران از طریق خط قطار سریع السیر و احداث کمربندی در قلعه نو از برنامه های بلند مدتی است که باید در این زمینه انجام گیرد.
وی اظهار کرد: اتصال خط راه آهن در این محور تنها در حد گمانه زنی بوده و هنوز هیچگونه اقدامی در این زمینه انجام نشده است.
فاضلی با بیان اینکه متولی جاده های بین شهری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و در روستاها هم طبق چارچوب طرح هادی و برعهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است، افزود: حل ترافیک این محور نیاز به عزمی استانی دارد و در این زمینه مکاتبات لازم هم با وزارت راه و شهرسازی انجام شده است تا مسیر جایگزینی برای آن ایجاد شود.

** دست فروشان محور ری- ورامین به زودی ساماندهی می شوند
بخشدار قلعه نو شهرستان ری از طرح ساماندهی دست فروشان محور ری - ورامین درآینده نزدیک خبر داد وعنوان کرد: دست فروشان این مسیر ترافیک شدیدی را در ساعات پیک ترافیک ایجاد می کنند و بیشترمردم خریدهای روزانه خود را در طی این مسیر انجام می دهند که توقف خودروها در این مسیر باعث تشدید ترافیک می شود.
فاضلی عنوان کرد: با همکاری بنیاد مسکن مکانی را برای ساماندهی این دست فروشان در قلعه نو در نظر گرفته شده است که در آینده ای نزدیک این جانمایی انجام می شود و بسیاری از مشکلات ترافیکی آن هم کاسته می شود.
وی بیان کرد: پوشش ترافیکی محور ری – ورامین برعهده پلیس راهور شهرستان قرچک است و برخورد با دست فروشان این محور نیز بر عهده پلیس راهور شهرستان قرچک است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار : سید حسن میری و روح اله صائب انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/6003/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.