حسن ابراهیمی‌بسابی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: یکی از موضوعات مهم و مورد توجه در حوزه قضایی، تداوم فرهنگ صلح‌ و سازش است که امسال در شهرستان دماوند 2 مورد از پرونده های منجر به قتل که مورد تایید دیوان عالی کشور قرار گرفته و پرونده برای اجرای حکم به دادسرا نزد مرجع قضایی ارسال شده بود، با بخشش اولیای دم حکم قضایی اجرا نشد.
وی با بیان اینکه هر 2 مورد غیر بومی بودند ولی قتل در شهرستان اتفاق افتاده بود، گفت: پرونده کنونی که هم اکنون مورد بخشودگی اولیای دم قرار گرفته مربوط به سال 90 بود که به دلیل مشاجره‌ و درگیری، منجر به قتل ناخواسته شد.
دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان دماوند با بیان اینکه دین مبین اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی به فرهنگ صلح‌ و سازش تاکید دارد، افزود: به جهت اینکه قتل دارای جنبه عمومی‌ است و صرفا به قصاص منتهی نمی‌شود، مجازات این فرد در حال اجراست و قاتل پرونده به مدت پنج سال زندانی خواهد بود.
ابراهیمی بسابی با اشاره به اینکه ندامتگاه دماوند سه شهرستان فیروزکوه، دماوند و پردیس را پوشش می دهد، گفت: برخی از زندانیان این مرکز به دلیل قطعی و سنگین بودن محکومیت به تهران منتقل می شوند ولی مابقی زندانیان، در این محل مستقر خواهند شد.
وی ادامه داد: خوشبختانه با توجه به آمار، زندانیان مربوط به شهرستان دماوند نسبت به دیگر شهرستان ها کمتر هستند.
شهرستان دماوند با جمعیتی افزون بر 100هزار نفر در 45 کیلومتری شهر تهران قرار گرفته است. این شهرستان از شمال با استان مازندران، از شرق با شهرستان فیروزکوه، ازجنوب با استان سمنان و از غرب با شهرستان شمیرانات و تهران همسایه است که این شهر از2بخش مرکزی و رودهن تشکیل می شود.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: الهام حیدری انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7246/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.