به گزارش ایرنا، هدایت الله جمالی پور عصر چهارشنبه در جلسه ستاد تسهیل موانع تولید شهرستان ری که با حضور موسوی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، روسای ادارات شهرستان و جمعی از تولید کنندگان شهرک صنعتی شمس آباد در بخشداری حسن آباد فشافویه برگزار شد، افزود: اگر همه مردم و مسئولان کشور در حوزه اقتصادی به قوانین پایبند باشند و در اجرای آن سعی لازم را داشته باشند خیلی زود بسیاری از مشکلات کشور حل خواهد شد.
وی بر هم افزایی قوه قضائیه، دولت، مجلس و مردم تاکید کرد و گفت: تنها با همکاری مسالمت آمیز است که می توان بر مشکلات اقتصادی غلبه کرد.
وی به نقش کلیدی مجلس در برطرف کردن موانع تولید در کشور اشاره کرد و افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با حل مشکلات اصلی تولید کنندگان می توانند برخی قوانین دست و پا گیر را اصلاح و قوانین جدید را در جهت تسهیل محیط کسب و کار وضع نمایند.
جمالی پور نگاه وحدت بخش مسئولان در بخش های مختلف نظام را چاره برون رفت از مشکلات بیان کرد و یادآور شد: بسیاری از گرفتاری ها و سختی های اقتصادی با همدلی و درک مشترک مسئولان و مردم حل می شود.
فرماندار شهرستان ری در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه باید صنعت و اشتغال همه نواحی کشور با ظرفیت های آن همسان باشد، عنوان کرد: امروز ظرفیت های کلانشهر تهران در حوزه برق، آب و گاز واقعا جوابگوی نیازهای روز افزون توسعه شهری و صنعتی آن نیست و باید هر چه سریع تر برای برون رفت از این معضلات راهکارهایی اندیشیده شود.
وی خاطرنشان کرد: مدیران شهرستان ری موظف هستند تمام مشکلات سد راه تولید کنندگان را از پیش پای آنان بردارند و اگر از لحاظ قانونی به مشکلی برخورد کردند باید با انعطاف در جهت کمک به تولید آن قانون را تفسیر و اجرا نمایند.
وی بیان کرد: اگر دستگاه های اجرایی این شهرستان به هر عنوانی هزینه ای را از تولید کنندگان دریافت می کنند باید آن را در جهت ارائه خدمات در همان منطقه هزینه نمایند.
در این جلسه نمایندگان تولید کنندگان شهرک صنعتی شمس آباد برخی از مشکلات خود در حوزه های محیط زیست، تامین اجتماعی ،اداره کار، بخش ارزش افزوده و مالیات را با نماینده مردم تهران در مجلس و دیگر مسئولان این شهرستان در میان گذاشتند.
شمس آباد به عنوان بزرگترین شهرک صنعتی خاورمیانه در 35 کیلومتری جاده قدیم قم - تهران قرار گرفته و دارای دو هزار و 891 هکتار وسعت و یک هزار و 200 واحد صنعتی فعال است و 15 هزار نفر نیز در آن مشغول به کار هستند.
3218/6003
خبرنگار: امیر جعفری - انتشار: روح اله صائب
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.