به گزارش ایرنا، شاهرخ جهانشاهی روز چهارشنبه در جلسه بررسی اشتغال خانگی بانوان شهرستان که با حضور اعضای کارگروه در فرمانداری دماوند برگزار شد، تصریح کرد: طبق اعلام وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی، سه‌ میلیون و 100 نفر بیکار در کشور وجود دارد که با ایجاد 700 هزار شغل در سال گذشته، همچنان با کمبود مواجه هستیم.
وی با بیان اینکه برای رفع این مشکل باید تمامی دستگاه های دولتی و خدماتی در کنار اداره کار به این مهم توجه کنند، گفت: بسیاری از شرکت‌ها و واحدهای تولیدی با اشباع کارگران مواجه هستند و باید فکر جدیدی در این خصوص به ویژه در زمینه فناوری اطلاعات صورت گیرد.
این مقام مسئول با تاکید براینکه شهرستان دماوند ظرفیت لازم را در بخش توسعه مشاغل پرسود دارد، افزود: بسیاری از ظرفیت ها در شهرستان مغفول مانده که برای مثال می توان به پرورش مار برای تهیه زهر و یا پرورش گل محمدی در شهرستان دماوند اشاره کرد.
جهانشاهی با بیان اینکه یکی از مشکلات ما در زمینه اقتصادی توجه نکردن به موضوع کارآفرینی است، بیان کرد: حمایت از بخش خصوصی و سرمایه گذاران در جذب سرمایه موضوع مهم در بخش توسعه اشتغال و کاهش بیکاری است که توجه ویژه مسئولان را می طلبد.
وی خاطرنشان کرد: دماوند ازجمله 14 شهر نمونه گردشگری کشور است که متاسفانه این ظرفیت به وفور از دست می‌رود؛ بنابر این باید دستگاه‌های متولی اشتغال، به آموزش‌های لازم در این زمینه بپردازند.
معاون سیاسی و انتظامی فرماندار شهرستان دماوند توسعه شرکت‌های تعاونی را از جمله مزیت های بخش اشتغال دانست و گفت: امروزه استفاده از مواد مخدر یک آسیب جدی در کشور است که متاسفانه قدری به سمت زنانه شدن حرکت کرده و این مهم در شهرهای بزرگ بیشتر محسوس است که امیدواریم با رفع مشکل اشتغال این مهم مرتفع شود.

**نرخ بیکاری در شهرستان دماوند 8درصد است
همچنین علی مشهدی‌عباسی، رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان دماوند با اشاره به اینکه در بخش روستا، تعاون و مشاغل خانگی بانوان به تمامی طرح‌های معرفی‌شده تسهیلات با نرخ چهار درصد ارائه می‌شود، افزود: تاکنون پنج طرح در زمینه‌های گردشگری، معدن و غیره معرفی شده است.
وی با بیان اینکه طرح کارورزی برای فراغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها در منطقه اجرا می شود، گفت: در این طرح دانشجویان مشمول بیمه و همچنین کارفرمایان نیز به مدت دوسال از معافیت بیمه‌ای برخوردار خواهند شد؛ اما با توجه به کمبود کارورزان تاکنون 19 قرارداد بین کارورز و کارفرما در شهرستان دماوند منعقد شده است.
مشهدی عباسی با اشاره به اینکه ثبت‌نام یک‌هزار و 393 نفر از ابتدای سال جاری در اداره کار شهرستان دماوند صورت گرفته است، گفت: از این تعداد 896 نفر از طریق این نهاد معرفی به کار و مشغول فعالیت شدند و 9 نفر نیز در شهرستان جایگزین نیروی افغان شدند و باید 6 هزار مجوز کار برای افاغنه در این شهرستان صادر شود.
رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان دماوند نرخ بیکاری شهرستان دماوند را هشت درصد عنوان کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود دوهزار و 300 نفر به این نهاد مراجعه کردند.
شهرستان دماوند با جمعیتی افزون بر 100هزار نفر در 45 کیلومتری شهر تهران قرار گرفته است. این شهرستان از شمال با استان مازندران، از شرق با شهرستان فیروزکوه، ازجنوب با استان سمنان و از غرب با شهرستان شمیرانات و تهران همسایه است که این شهر از2بخش مرکزی و رودهن تشکیل می شود.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: الهام حیدری ** انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7246//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.