حجت الاسلام والمسلمین حمید مشهدی آقایی شنبه شب در مراسم گرامیداشت یوم الله 9 دی ماه که با حضور برخی از مسئولان و مردم شهرستان در مسجد جامع دماوند برگزار شد، اظهار کرد: حوادث سال 88 را می توان در دو دیدگاه مورد بررسی قرار داد که در دیدگاه نخست می گویند انتخابات سال 88 و مناظراتی که توسط کاندیدا صورت گرفت و اهانت هایی که توسط کاندیدا در رسانه ملی بیان شد، موجب شعله ور شدن حوادث بود و مردمی که احساس کردند تقلب صورت گرفته به صحنه آمدند و تظاهرات و آشوب صورت گرفت و به حوادث 8 ماهه منجر گردید.
وی با بیان اینکه این دیدگاه بر اساس اسناد و شواهد و قرائن یک تحلیل ساده است، گفت: شواهد و اسناد نشان می دهد که این حادثه، از پیش طراحی شده بود و برنامه ریزی های دیگری نیز برای ادامه تظاهرات داشتند.
این مقام مسئول با اشاره به دیدگاه دوم در این حادثه، گفت: آنان بر این عقیده بودند که رئیس جمهور منتخبشان فرماندهی کل قوا را برعهده بگیرد و به گونه ای اختیارات مقام معظم رهبری را محدود کنند.
سخنگوی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان تهران با تاکید بر اینکه تخلف با تقلب متفاوت است، عنوان کرد: کسی بیان نمی کند که تخلف در انتخابات 88 صورت نگرفته ولی به هیچ وجه تقلب نبوده است و مسئله تخلف با تقلب بسیار متفاوت است.
حجت الاسلام آقایی با اشاره به اینکه هر کجا مردم در صحنه حاضر بودند، دشمن از همان جا برای ضربه زدن استفاده نموده است، گفت: ملت ایران با حضور میلیونی خود در انتخابات وظیفه شناسی کرد و دشمن نیز از این فرصت برای اهداف خویش بهره برد.
وی بیداری اسلامی را نتیجه حضور مردم در 9دی دانست و بیان کرد: بعد از این حوادث، شاهد سقوط بن علی، حسنی مبارک، قذافی و علی عبدالله صالح از حاکمیت کشورهای تونس، مصر، لیبی و یمن بودیم و مردم بحرین نیز قیام کردند.
این مقام مسئول با اشاره به دیگر اهداف دشمن و آینده نگری رهبر معظم انقلاب نسبت به توطئه های غرب، نیز گفت: ایران 7 سال است با تدابیر رهبری به سوریه کمک می کند و دفاع از حرم را دفاع از خود می داند و برای تامین هزینه های مادی از ظرفیت کشورهایی همچون روسیه و دیگر کشورها استفاده می کند و نباید توقع داشته که آمریکا دست از اهداف خود علیه ایران بردارد.
وی در ادامه گفت: دشمن زمانی متوجه شد ایران در برابر گسل های سیاسی و نظامی مقاوم است که تمامی تلاش خود را برای فعال شدن گسل های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی بکار بست و همزمان از 5 محور وارد شد.
این مقام مسئول ادامه داد: ضلع اول تهی سازی از قدرت بازدارندگی است و اینکه چرا ایران باید از قدرت های موشکی برخودار باشد و باید این را بدانیم که در بحث موشک سازی و فراگیری آموزش های آن مدیون سوریه هستیم.
وی اضافه کرد: ضلع دوم قطع شعاع نفوذ ایران در منطقه است و باید محدود شود و ضلع سوم انزوای سیاسی ایران در جهان از طریق برجسته کردن موضوع حقوق بشر و ضلع چهارم تحریم اقتصادی و آخرین ضلع، نفوذ در حاکمیت در ابعاد مختلف است که یک نفوذ فرهنگی است.
سخنگوی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان تهران با بیان اینکه دشمن هر کدام از این ضلع ها را یک برجام در نظر گرفته است، تاکید کرد: ما باید خط را بشناسیم و از خدا بخواهیم از گمراهی فتنه نجات یابیم و در خصوص 11 آسیب اجتماعی که در سال جاری مقام معظم رهبری بیان داشتند، چاره ای بی اندیشیم و بدانیم که هر جا در مسیر رهبری حرکت کردیم، موفق و پیروز خواهیم شد.
خبرنگار: الهام حیدری انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7246/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.