به گزارش ایرنا، محمدعلی نجفی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه فوق العاده ستاد مدیریت بحران شهر تهران افزود: به محض وقوع زلزله بامداد امروز؛ دستگاه ها با توجه به برنامه ریزی انجام شده، فعالیت ها و عملیات امدادی موردنیاز را انجام دادند.
وی با اشاره به شرایط پیش آمده در زلزله چهارشنبه گذشته استان تهران، اظهار کرد: شهروندان در زلزله بامداد امروز، با آرامش و خونسردی بیشتری با این حادثه مواجه شدند که به طور قطع موجب امکان بهتر فعالیت دستگاههای امدادی می شود.
نجفی در توضیح مختصات زلزله بامداد امروز نیز گفت: این زلزله در انتهای گسل اشتهارد روی داده، در این گسل هنوز تنش لزره ای به چشم می خورد و مردمی که در محدوده این گسل به خصوص ملارد سکونت دارند، باید هوشیار و آماده باشند.
وی با اشاره به تهیه نقشه «تخلیه امن اضطراری شهر تهران» تاکید کرد: برای هر محله تهران نحوه خروج و حضور در اماکن اسکان اضطراری در قالب نقشه ای تهیه و تدوین شده که مجموعه نقشه محلات 22 منطقه شهر تهران در پایگاه اطلاع رسانی شهرداری تهران به نشانی www.tehran.ir قابل رویت است.
شهردار تهران به عموم شهروندان توصیه کرد در زمان وقوع زلزله از محله خود خارج نشوند، چراکه تردد زیاد در سطع معابر روند امدادرسانی را با مشکل مواجه می کند.
نجفی همچنین از شهروندان تهرانی خواست که هنگام وقوع زلزله از مراجعه گسترده به جایگاههای عرضه سوخت(پمپ بنزین) خودداری کنند.
«زمین لرزه ای به بزرگی 4.2 ریشتر ساعت 54 دقیقه و 33 ثانیه بامداد امروز، استان های تهران و البرز را لرزاند.
این زمین لرزه در 4 کیلومتری شهرستان ملارد(استان تهران)، 7 کیلومتری مشکین دشت(استان البرز) و 7 کیلومتری صفادشت (استان تهران ) روی داد».
چهارشنبه هفته گذشته(29 آبان) نیز زلزله ای به بزرگی 5.2 ریشتر استان های تهران و البرز را لرزاند.
دراین مدت، وقوع چندین پس لرزه استان های تهران و البرز را لرزانده است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: عاطفه نژادسالاری - انتشار: محسن فتاحی
تهرام/9353/1735**1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.