به گزارش ایرنا ، عباسعلی سعیدیان روز سه شنبه در همایش تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین – پیشوا که در سالن همایش های این واحد دانشگاهی برگزار شد اظهار داشت : دانایی یکی از محوری ها و شاخص های اصلی پیشرفت و تعالی در هر جامعه محسوب می شود که بخش سطحی دانایی به میزان تولید و مصرف اطلاعات و گسترش دانایی به دسترسی سریع و آسان به منابع علمی موثق بستگی دارد.
وی اظهار کرد: در شرایطی که جهان با سرعت در حال پیشرفت در حوزه های مختلف علمی است ما حق نداریم که فرزندان امروز را با روش های دیروز برای زندگی آینده آماده کنیم .
وی بیان کرد: دست یابی به شیوه های نوین علمی ، رفتاری و تربیتی به تحقیق و پژوهش برای جستجوی حقیت نیاز دارد.
سعیدیان محصول پژوهش را پیشرفت علمی در تمامی حوزه ها اعلام کردو افزود : موفقیت های چشمگیر کشور در پژوهش های هسته ای ، سلول های بنیادی و ترمیم سیستم های عصبی و طراحی ساخت موشک ها و هواپیماها نتیجه تحقیقات نیروهای متخصص و توانمند کشورمان می باشد و این بدان معناست که ما در همین آغاز راه طعم شیرین سرمایه گذاری در امر پژوهش را دیده ایم .
وی تصریح کرد: امروز همه وظیفه دارند تا در راستای اعتلای فرهنگ پژوهش و تحقیق که بسترساز بالندگی وپیشرفت علمی جامعه است حرکت کرده و در تنگناهای مالی ، بودجه پژوهش را فدای دیگر امور نکنند.
معاون سیاسی انتظامی فرمانداری ورامین تأکید کرد: حل مشکلات کشور فقط با نهادینه شدن پژوهش در جامعه محقق می شود و توسعه ایران اسلامی ، در گرو توسعه علمی است.
در این مراسم از 38 استاد ، دانشجو و کارمند پژوهشگر دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین – پیشوا تجلیل به عمل آمد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سیدحسن میری انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.