به گزارش ایرنا، سید احمد صفوی آبادی عصر دوشنبه در پنجمین جلسه شورای اسلامی شهرستان ری به عبور دکل های برق فشار قوی از روی برخی محلات شهرری مانند جوانمرد قصاب، ملک آباد، 13 آبان و محله اعلائی اشاره کرد و یادآور شد: یکی از بزرگترین چالش های مدیریت شهری منطقه 20 وجود دکل ها برق فشار قوی است که هم محدودیت برای توسعه فضای شهری ایجاد کرده و هم از نظر زیست محیطی آثار نامطلوبی روی ساکنان محلات می گذارد.
وی تصریح کرد: شهرداری منطقه 20 آمادگی هر گونه همکاری را با شورای شهری تهران و وزارت نیرو در جهت جابجایی و یا زیرزمینی کردن این خطوط انتقال برق را دارد.
صفوی در خصوص ساماندهی فضای پیرامون حرم عبدالعظیم(ع) نیز گفت: 515 ملک مسکونی به ارزش پنج میلیارد ریال در طرح ساماندهی فضای پیرامونی حرم وجود دارد که شهرداری این منطقه با توجه به کمبود اعتبارات ناشی از کاهش میزان ساخت و ساز، توانایی جبران این میزان بودجه ندارد.
وی خاطر نشان کرد: شورای شهر تهران، آستان حضرت عبدالعظیم(ع) و وزارت مسکن باید در خصوص تامین بودجه این طرح اقدامات لازم را انجام دهند تا ساکنان خانه های پیرامون حرم نیز از این بلاتکلیفی رها شوند.
وی در ادامه یکی از چالش های موجود در شهرری را وجود چندین مجتمع مسکونی ناامین عنوان کرد و افزود: مجموعه ایمنی و آتش نشانی شهرری در گزارشی چندین مجتمع مسکونی این شهر را از لحاظ مقاومت در برابر زلزله و اطفای حریق ناایمن و غیر قابل سکونت اعلام کرده که به دلیل نبود اعتبار لازم نمی توان ساکنان آن را تخلیه کرد.
وی وجود قبرستان های امامزاده عبدالله(ع) و ابن بابویه را یکی دیگر از معضل های این شهر بیان کرد و گفت: وجود 2 قبرستان بزرگ در مرکز شهرری، فضای شهری این شهر را از لحاظ زیبایی مخدوش کرده است که لازم است تا شورای شهر تهران شرایطی را فراهم کند تا شهرداری منطقه 20 این محیط ها را با احترامی که به اموات آن می گذارد به باغ آرمستان تبدیل کند.

** نوسازی 35 درصد از بافت فرسوده شهرری در طی 10 سال اخیر
شهردار منطقه 20 با بیان اینکه نوسازی بافت فرسوده در این منطقه از سال 86 به صورت جدی آغاز شده است، گفت: 137 هکتار از مساحت شهرستان ری در سال 86 جزو بافت فرسوده محسوب می شد که از این میزان 100 هکتار مسکونی و 37 هکتار معابر را شامل می شد.
وی با بیان اینکه در طول 10 سال گذشته 35 درصد از بافت فرسوده شهرری احیا شده است، تصریح کرد: امسال نیز 100 پروانه ملک تجمیع شده در شهرداری منطقه 20 صادر شده است.
صفوی در خصوص محدودیت های موجود بر سرراه نوسازی بافت فرسوده شهرری، افزود: نداشتن سند ثبتی املاک، تنگ بودن معابر، عدم مدیریت یکپارچه ادارات در خصوص واگذاری انشعابات و کمبود اعتبار بانکی از مهمترین مشکلات نوسازی بافت فرسوده شهرری است.
وی با اشاره به اینکه اداره های آب، برق و گاز نیزهمکاری لازم را در این زمینه ندارند، گفت: این اداره ها هزینه ها انشعابات خود را از بافت فرسوده به قیمت روز دریافت می کنند.
وی تصریح کرد: نوسازی بافت فرسوده شهرری نیازمند مدیریت یکپارچه ای از سوی همه ارگان ها و سازمان های درگیر در این امر است تا با پایین آوردن هزینه هایشان مردم و سرمایه گذاران را به نوسازی این بافت ها ترغیب کنند.
منطقه 20 (شهرری) جنوبی‌ترین منطقه شهری شهرداری تهران است و دارای پنج ناحیه داخل محدوده و 2 ناحیه خارج محدوده و 21 محله است.
پنجمین جلسه شورای اسلامی شهرستان ری عصر دوشنبه با حضور خلیل آبادی عضو شورای شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش، جمالی پور فرماندار ویژه شهرستان ری، صفوی شهردار منطقه 20 و نمایندگان شوراهای اسلامی شهرستان های ری در شهرری برگزار شد.
3218/6003
خبرنگار: امیر جعفری - انتشار: روح اله صائب
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.