به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام حسین رضا پور روز یکشنبه در آئین معارفه و تکریم رئیس حوزه قضایی بخش جوادآباد ورامین گفت : حفظ نظام در گرو حفظ جایگاه قضاوت است و در اصل کسانی که امروز به دنبال تضعیف قوه قضائیه هستند ، تضعیف نظام را دنبال می کنند.
وی بیان کرد: قضاوت در اسلام از جایگاه بسیار والایی دارد و در اصل جایگاه انبیاء الهی است ، کسی که در صدد تضعیف این جایگاه بر می آید در اصل نظام را هدف قرار داده است.
رضا پور بیان کرد: اگر فعالیت ها در ادارات و نهادها برای خدا و نیت فقط رفع مشکلات مردم باشد ، این که افراد در چه جایگاهی قرار گرفته اند دیگر مهم نیست.
وی گفت : بخش جوادآباد ، بزرگ ترین بخش استان تهران است که برای ارتقاء بخش قضایی به توجه ویژه مسئولان استان تهران نیاز دارد.
فرماندار ورامین نیز در این مراسم گفت : اگر در دستگاه ها ، ادارات ، خانواده ها و افراد جامعه درک متقابلی وجود داشته باشد ، با انباشت پرونده ها در حوزه قضائی مواجه نمی شویم.
محمدرضا یوسفی گفت : بسیاری ازاختلافات و مشکلات را می توان با ریش سفیدی و پرهیز از حضور در محاکم قضایی حل کرد ، کار پسندیده ای که از گذشته در فرهنگ ملت ایران وجود داشته و بزرگ تر ها مشکلات افراد را با درایت حل می کردند.
وی تصریح کرد: دستگاه قضایی ، پشتوانه مستحکم مسئولان اجرایی در فعالیت های عمرانی و خدماتی به مردم محسوب می شوند که اگر این حمایت نبود ، اجرای پروژه مهم بزرگراه قم – گرمسار در حوزه شهرستان ورامین با مشکل مواجه می شد.
یوسفی بیان کرد: در اجرای پروژه قطار شهری تهران – ورامین که به گفته مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ، از 800 میلیارد اعتبار سالانه این شرکت ، 110 میلیارد آن به ورامین اختصاص یافت ، این دستگاه قضایی بود که معارضین و مشکلات را از پیش اجرای آن برداشت .
وی تأکید کرد: با همکاری تمامی قوا و همدلی مسئولان شاهد سرعت پیشرفت و توسعه کشور خواهیم بود.
در این مراسم محمد داداش زاده به عنوان رئیس حوزه قضایی بخش جوادآباد ورامین معرفی و از تلاش های حجت الاسلام ابراهیم عسگری که 15 سال ریاست این حوزه را بر عهده داشت تقدیر به عمل آمد.
شهرستان ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در دو بخش مرکزی و جوادآباد در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
بخش جوادآباد ، بزرگتری بخش استان تهران است که بیش از 50 هزار نفر جمعیت دارد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سید حسن میری انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.