به گزارش ایرنا ، مجتبی بوربور روز چهارشنبه در جلسه بررسی وضعیت مراتع و عشایر ورامین که در محل مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان برگزار شد اظهار کرد: مراتع جنوبی دشت ورامین و منطقه سیاه کوه که از مهمترین منبع چرا دام در کوچ قشلاقی محسوب می شود در حوز مدیریت سه استان تهران ، قم و سمنان قرار دارد و این امر علاوه بر عشایر ، برای مدیریت آن نیز مشکلاتی به وجود آورده است.
وی افزود: عشایر برای برخی از فعالیت های اداری مجبورند به استان های قم و سمنان عزیمت کنند در حالی که این مراتع در 30 کیلومتری بخش مرکزی ورامین واقع شده است.
وی باین کرد: با هماهنگی های به عمل آمده با مسئولان استان های تهران، سمنان و قم، مدیریت این مراتع به صورت یکپارچه و متمرکز می شود تا تصمیم گیری و برنامه ریزی برای مدیریت این مراتع به خوبی انجام شود.
بوربور با اشاره نقش مهم عشایر در تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی گفت: جامعه عشایری نقش مهمی در تولید و خلق سرمایه دارند و بازوی پرتوان کشاورزی، دامداری و تولید محصولات لبنی محسوب می شوند.
وی تأکید کرد: عشایر با استفاده از کمترین امکانات بیشترین اثرگذاری را در تولید محصولات کشاورزی و دامی دارند و لازم است تا با حمایت کامل و ارائه تسهیلات مورد نیاز، به افزایش تولید این جامعه بزرگ کمک کرد.
بیش از یکصد خانواده عشایر با دارا بودن 40 هزار رأس دام سبک در مناطق مختلف شهرستان به ویژه بخش جواد آباد زندگی می کنند که این افراد سالانه 4 هزار و 200 تن گوشت قرمز تولید می کنند.
ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
خبرنگار: سید حسن میری**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.