به گزارش ایرنا، فاطمه تاجیک روز دوشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان ری از اجرای کامل طرح تحول سلامت در این شهرستان خبر داد و افزود: اجرای کامل این طرح در این شهرستان در حدود چهار سال به طول انجامید هرچند که در ابتدا قرار بود در بخش هایی از این شهرستان اجرا شود.
وی بازنگری در تشکیلات نیروی انسانی حوزه بهداشت و درمان را یکی از کارکردهای خوب این طرح بیان کرد و گفت: 2 حوزه بهداشت روان و تغذیه قبل از این طرح در شهرستان ری هیچگونه خدماتی را ارائه نمی کردند که با جذب 27 روانشناس و 27 کارشناس تغذیه، هم اکنون خدمات خوبی در این زمینه ها ارائه می شود.
وی افزود: تعداد بازرسان بهداشت حرفه ای نیز در این شهرستان 2 برابر شده اند و 20 پزشک نیز به مجموعه بهداشتی این شهرستان اضافه شده است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرری با بیان اینکه تمامی بخش های درمانی و بهداشتی در این شهرستان تجهیز و فضاهای فرسوده نیز بازسازی شده است، اظهار کرد: بر این اساس 25 خانه بهداشت و 21 مرکز سلامت و سه پایگاه سلامت به طور کامل بازسازی و تجهیز شدند.
وی تصریح کرد: طرح گسترش خدمات بهداشتی نیز در این شهرستان مورد بازنگری قرار گرفت که در این راستا سه خانه بهداشت، 6 خانه سلامت و 20 پایگاه سلامت راه اندازی شد و مشغول ارائه خدمات به مردم هستند.
** 700 هزار نفر از مردم شهرری دارای پرونده الکترونیک سلامت شده اند
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری در ادامه از ثبت نام 700 هزار نفر از مردم این شهرستان در سامانه سیب ( پرونده الکترونیک سلامت) خبر داد و گفت: پرونده الکترونیک سلامت در قالب سامانه یکپارچه بهداشتی 'سیب' یکی از تعهدات دولت دربرنامه چهارم توسعه جمهوری اسلامی ایران است.
فاطمه تاجیک اظهار کرد: این برنامه محدودیت زمانی ندارد و همزمان با مراجعه افراد به مراکز ارائه خدمات، ثبت سرشماری و ارائه خدمات انجام می ‌گیرد.
وی در خصوص ثبت اطلاعات بر روی سامانه سیب اضافه کرد: این اطلاعات در روستاها توسط بهورزان، با مراجعه به در منزل انجام می شود و در شهر توسط مراقبین سلامت و سفیران سلامت با مراجعه حضوری و تلفنی و با فراخوان به دست می آید.
وی گفت: مدیریت جمع‌آوری، ذخیره، پردازش، بازیابی و توزیع اطلاعات واحدهای ارائه دهنده خدمت، مدیریت اطلاعات دریافت کنندگان بر اساس بانک‌های اطلاعاتی موجود در سطح ملی و محلی و ارائه خدمات سلامت براساس سن، جنسیت، علائم خطر، محل سکونت خانوار، پیگیری‌ها از طریق ابزار های در دسترس از جمله اهداف این طرح است.

** 200 میلیارد ریال برای اجرای طرح تحول سلامت در شهرستان ری هزینه شد
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری در ادامه اضافه کرد: این میزان هزینه در طی سه سال و نیم گذشته برای 54 طرح بهداشتی در این شهرستان هزینه شده است.
فاطمه تاجیک ادامه داد: در طرح تحول نظام سلامت، با کاهش پرداخت هزینه ای از سوی مردم، دسترسی عادلانه مردم به خدمات بهداشتی و درمانی تسهیل شد که خود به تنهایی نقطه قوت اجرای این طرح است.
وی در ادامه اضافه کرد:علاوه بر این میزان اعتباری که در حوزه بهداشتی این شهرستان هزینه شده است مبلغ 30 میلیارد ریال نیز توسط فرمانداری این شهرستان هزینه شده است.
وی عنوان کرد: اجرای این حجم عظیم از طرح ها با همکاری شهرداری کهریزک، منطقه 20، باقرشهر و حسن آباد و دیگر مسئولان این شهرستان عملیاتی شده است.
6003
انتشار: روح اله صائب
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.