به گزارش ایرنا، حسن نوری روز دوشنبه در رزمایش ترافیکی طرح زمستانی سال 96 در پیست آبعلی شهرستان دماوند افزود: حوادث ترافیکی سال گذشته منجر به فوت حدود 16 هزار نفر در کشور و انتقال بیش از 600 هزار نفر به بیمارستان ها شد.
وی با بیان اینکه حوادث ترافیکی دومین عامل مرگ و میر در تمامی سنین و اولین علت مرگ و میر در سنین 15 تا 49 سال است، اظهار کرد: در فصول سرد سال به دلیل بارش و لغزندگی جاده و و کاهش دید، احتمال وقوع حادثه افزایش می یابد که باید دراین زمینه برنامه ریزی و کار فرهنگی شود.
وی تصریح کرد: برای این مهم باید در 5 حوزه اصلی مدیریت ایمنی، راه ایمن، خودروی ایمن، کابر ایمن و مدیریت بعد از سانحه برنامه ریزی و کار جدی انجام شود.
معاون فنی و عملیات سازمان اورژانس کشور، هدف از طرح ترافیک زمستانی را کاهش مرگ و میر و حوادث جاده ای با مشارکت تیم های امدادی، خدماتی و انتظامی عنوان کرد.
نوری تصریح کرد: مجموعه وزارت بهداشت با 882 پایگاه شهری و یک هزار و 423 پایگاه جاده ایی و روستای ، 34 بالگرد اورژانس هوایی، 232 دستگاه موتورسیکلت اورژانس، 2 اورژانس دریایی و 4 هزار و 726 آمبولانس زمینی و 64 دستگاه اتوبوس آمبولانس در طرح ترافیک زمستانی حضور و مشارکتی فعال و موثر دارد.
به گفته وی، 15 هزار تکنسین فوریت های پزشکی، 910 اورژانس بیمارستانی، 9 هزار و 300 تخت اورژانس نیز در کنار 825 متخصص اورژانس در طرح زمستانه آماده خدمت رسانی به مردم هستند.
نوری با بیان اینکه سازمان اورژانس کشور در سال گذشته بیش از 2 میلیون و 815 هزار ماموریت شامل 635 هزار فوریت تصادفی را انجام داده، گفت: 537 هزار مصدوم این حوادث نیز توسط عوامل اورژانس به بیمارستان ها و مراکز درمانی انتقال داده شدند.
وی با اشاره به خسارت های ناشی از مسمومیت به دلیل انتشار گاز منواکسید کربن در کنار حوادث ترافیکی، افزود: 11 هزار ماموریت مرتبط با مسمومیت و کازگرفتگی نیز سال گذشته در فصول سرد سال توسط سازمان اورژانس کشور انجام شده است.

* حضور 14 هزار راهدار برای اجرای طرح زمستانی در جاده های کشور
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌های کشور نیز دراین رزمایش گفت: 14 هزار راهدار با استفاده از 9 هزار دستگاه ماشین‌آلات سبک، سنگین و نیمه‌ سنگین همزمان با اجرای طرح ترافیک زمستانی در جاده های کشور حضور دارند.
داوود کشاورزیان افزود: این افراد در قالب 2 هزار و 100 گشت راهداری با همکاری 650 راهدارخانه ثابت و سیار، آماده خدمت رسانی به مردم در زمان اجرای طرح ترافیک زمستانی هستند.
به گزارش ایرنا، اجرای طرح زمستانه نیروهای امدادی از امروز(20 آذر) آغاز و تا 20 اسفندماه ادامه دارد.
رزمایش طرح زمستانه نیروهای امدادی، درمانی، خدماتی و انتظامی امروز با هدف نمایش توان و آمادگی دستگاه‌ها در پیست اسکی آبعلی شهرستان دماوند برگزار شد.
این رزمایش با حضور نیروهای عملیاتی و امدادی پلیس راهور، اورژانس، هلال احمر و راهداری و با نمایش تجهیزات و خودروهای امدادی و خدماتی برگزار شد.
در فصل زمستان با توجه به تغییرات جوی و افزایش نزولات آسمانی و بارش برف و لغزندگی معابر، شرایط رانندگی در این فصل با دیگر ماه‌های سال متفاوت است و از این رو رانندگان باید پیش از شروع سفر در این فصل، از سلامت وسیله نقلیه خود اطیمنان حاصل کنند و تجهیزات زمستانی و سوخت کافی در اختیار داشته باشند و حتماً قبل از آغاز سفر از وضعیت جوی و ترافیکی محورهای مواصلاتی اطلاع یابند.
شهرستان دماوند با جمعیتی افزون بر 100هزار نفر در 45 کیلومتری شهر تهران قرار دارد.
خبرنگار: الهام حیدری - انتشار: محسن فتاحی
تهرام/7246**1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.