به گزارش ایرنا، محمد حسن مقیمی عصر دوشنبه در ششمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان تهران که با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس غیردولتی برگزار شد، اظهار کرد: اگر باور داشته باشیم که مهمترین سرمایه کشور نیروی انسانی است و آموزش این نیروها بعد از خانواده و جامعه در مدرسه صورت می پذیرد در این صورت است که آموزش و پرورش نقش خود را به خوبی ایفا می کند.
وی خاطرنشان کرد: در گذشته کشوری که دارای معادن، نفت ، انرژی و کشاورزی بود در توسعه نیز هدفمندتر عمل می کرد این درحالی است که امروزه نیروی انسانی است که برنامه های کشورها را هدفمند می کند.
وی ادامه داد: آموزش و پرورش هرچه بیشتر در تربیت نیروی انسانی توانمندتر باشد کشور می تواند به اهداف متعالی و بالاتری دست یابد.
استاندار تهران اضافه کرد: امروزه کشورهایی در جهان با حداقل منابع طبیعی توانسته اند با استفاده از ظرفیت نیروی انسانی به شاخص های اقتصادی دست یابند درعوض کشورهایی دارای منابع غنی و ذخایر معدنی فراوان، بدلیل ضعف و ناکارآمدی نیروی انسانی در سطح پایین تری قرار دارند.
وی با بیان اینکه هزینه سرمایه گذاری در آموزش و پرورش نوعی سرمایه گذاری در آینده کشور است، افزود: تجربه نشان داده است دانش آموزانی که در داخل کشور از آموزش خوبی برخوردار بوده اند قبل از فارغ التحصیل شدن با هزینه های بالایی توسط کشورهای توسعه یافته جذب شده اند و هم اکنون همین دانش آموزان هستند که عقب ماندگی های این کشورها را جبران می کنند.
وی با بیان اینکه نیروی انسانی سرمایه مهم و تمام نشدنی برای کشور است، گفت: هرچه بیشتر از نیروی انسانی کارآمد استفاده شود به بهره وری بهتری می رسیم.
استاندار تهران تصریح کرد: نیروی انسانی در کشورهای توسعه یافته مهمترین سرمایه در فعالیت های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی محسوب می شود.
وی با بیان اینکه در دین مبین اسلام تاکید فراوانی به قلم و نوشتن شده است، بیان کرد: ما در جامعه ای اسلامی زیست می کنیم که فرایض الهی نقشی اساسی در تربیت فرزندان ایفا می کنند و نیاز است بیشتر به مباحث اسلامی در تربیت فرزندان تاکید شود.
وی در ادامه گفت: به رغم تمامی فعالیت ها و کارهایی که در حوزه آموزش و پرورش شده است همچنان در ابتدای راه قرار داریم و مشکلاتی جدی در فضای آموزشی و امکانات پرورشی وجود دارد.
محمد حسن مقیمی با بیان اینکه در سال های گذشته گام های خوبی برای حضور خیرین در عرصه مدرسه سازی و تکریم آنها انجام گرفته است، گفت: نیاز است تا مسئولان بیش از گذشته زمینه حضور مردم را در امر آموزش و پرورش فراهم کنند.
وی افزود: دولت بودجه لازم را برای تجهیز و ساخت فضای آموزشی را ندارد و نیاز است تا مشارکت های مردمی بیشتری جلب شود.
وی تصریح کرد: امروزه نمی توان با تجهیزات مستهلک سال های گذشته دانش آموزان را آموزش داد باید از امکانات و شیوه های نوین آموزشی استفاده کرد که نیازمند سرمایه گذاری زیادی برای رسیدن به آموزش و پرورش است.
استاندار تهران با اشاره به اینکه دانش آموزان بیشتر وقت خود را در مدارس سپری می کنند، افزود: مسئولان آموزش و پرورش نیزبایستی در تکوین شخصیت دانش آموزان اهتمام بیشتری را داشته باشند.
وی افزود:همه معلمان در آموزش دانش آموزان تقوی و تربیت اسلامی را سرلوحه کار خود قرار دهند و تربیت دانش آموزان دغدغه همیشگی معلمان باشد.
در پایان این جلسه نیز حکم ریاست شورای آموزش و پرورش استان تهران توسط مجتبی زینی وند معاون وزیر آموزش و پرررورش به استاندار تهران اهدا شد.
3218/6003
خبرنگار: امیر جعفری - انتشار: روح اله صائب
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.