به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محسن قرائتی روز یکشنبه در برنامه درس‌هایی از قرآن کریم که به مناسبت میلاد حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و با هدف ترویج فرهنگ نماز و قرآن در حرم عبدالعظیم(ع) گفت: مسئولان باید با بزرگداشت روز میلاد و وفات بزرگانی مانند حضرت عبدالعظیم(ع) زمینه شناخت شخصیت، سیره این مشاهیر اسلامی را برای جوانان فراهم کنند.
وی به ولایت مداری حضرت عبدالعظیم(ع) اشاره کرد و افزود: ایشان به رغم اینکه خودشان امامزاده و یکی از بزرگان علم حدیث بودند روزی به خدمت امام هادی(ع) رسیدند وعقاید و اعتقادات خود را به این ولی امر زمان خود برای اینکه اشتباهی در آنها نباشد ،عرضه کردند.
قرائتی ادامه داد: جوانان کشور ما هم باید از این کار بزرگ حضرت عبدالعظیم(ع) درس بگیرند و عقاید، فکر و ایده خود را با معلمان، والدین و روحانیون در میان بگذارند تا در آینده خطری آنان را تهدید نکند.
وی با بیان اینکه شیعیان باید فرائض دینی و عبادی خود را بر اساس مرجع تقلیدشان انجام دهد، اظهار داشت: امروز در جامعه ما انجام امور دینی بر اساس نفس افراد باب شده است که این کار بسیار غلط است و باید تمامی امور دینی مسلمانان بر اساس مراجع تقلید و برای خداوند صورت گیرد.
قرائتی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم افزود: کافر از نگاه قرآن کسی است که خداوند و رسول خدا را قبول ندارد ولی کافر حقیقی کسی است که دین خداوند را پذیرفته ولی برخی احکام مانند نماز، حجاب، زکات و ربا را به جا نمی آورد و تنها برخی از احکام را که مطابق میلش است را بجا می آورد.
وی در ادامه با بیان اینکه مربیان و معلمان در تربیت دانش آموزان به عنوان آینده سازان کشور نقش بسزایی دارند، عنوان داشت: مربیان و معلمان باید دانش آموزان را به انجام فرائض الهی، دینی و ادب اسلامی هدایت و ترغیب کنند تا آینده کشور را بیمه شود.
برنامه درس های از قرآن با عنوان 'آشنایی دانش آموزان با سبک زندگی اسلامی' با حضور حجت الاسلام قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور، نصیری رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک شهرستان ری و جمعی از معلمان، مربیان و دانش آموزان شهرستان ری در حرم عبداعظیم(ع) برگزار شد.
حضرت عبدالعظیم (ع) فرزند عبدالله بن علی، از نوادگان حضرت امام حسن مجتبی (ع) است و نسبش با چهار واسطه به آن حضرت می رسد. پدرش عبدالله نام داشت و مادرش فاطمه دختر عقبة بن قیس.
ایشان در سال ۱۷۳ هجری قمری در شهر مقدّس مدینه بدنیا آمدند و مدت ۷۹ سال عمر با برکت او با دوران امامت چهار امام معصوم بوده است، محضر مبارک امام رضا (ع)، امام محمّد تقی (ع) و امام هادی (ع) را درک کرده و احادیث فراوانی از آنان روایت کرده است.
72 عنوان برنامه فرهنگی ـ مذهبی در هفته بزرگداشت و روز ولادت حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) در حرم ایشان و بخش های مختلف شهرستان ری برگزار می شود.
29 آذر تا پنجم دی ماه سالجاری( اول تا هفتم ربیع الثانی) هفته بزرگداشت ولادت حضرت عبدالعظیم(ع) نامگذاری شده است.
6003/3218
خبرنگار: امیر جعفری ** انتشار: روح اله صائب
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.